Flickr: si no pots amb ell, uneix-t’hi!

Compartir

El que en altre temps fou servei líder en fotografia en línia ha anunciat facilitats per a què els seus usuaris puguin compartir fotografies a Pinterest, la xarxa social que actualment -i juntament amb Instagram- mou aquest particular aspecte d’Internet. Una mesura que sembla destinada a pal·liar la pèrdua de pes específic en aquest àmbit per part del servei propietat de Yahoo!

Durant els darrers mesos del 2011, Flickr (el servei d’emmagatzematge i publicació de fotografies a Internet propietat de Yahoo!) va experimentar una davallada suau però continuada en el nombre de visites d’internautes, davallada que s’ha suavitzat molt en els primers mesos del nou any 2012, però sense deixar de baixar sensiblement.

Aquesta pèrdua de popularitat del servei propietat de Yahoo! coincideix en el temps amb l’explosió de les xarxes socials dedicades a la fotografia com Pinterest o Instagram, i aquest podria ser el motiu de l’acostament a la primera d’aquestes dues que Flickr ha anunciat, i que consistirà en facilitar als internautes el compartir imatges emmagatzemades en els seus servidors a les pàgines de Pinterest.

Aquesta compartició es realitzarà mitjançant la inclusió d’un botó a les pàgines de Flickr que permet compartir la imatge que estiguem veient a Pinterest, mantenint l’atribució d’autoria del propietari de la imatge i la llicència que aquest li hagi posat (copyright o copyleft , ambdues previstes a Flickr).

Aquest darrer punt, el de l’atribució d’autoria, ha estat especialment emfatitzat a l’entrada del bloc de Flickr en la qual s’han comunicat les novetats a la comunitat d’usuaris i als internautes en general.

Cal preguntar-se si darrere de la maniobra de Flickr s’hi amaga algun tipus d’acostament per part de Yahoo! a Pinterest. Seria possible que estiguéssim veient els primers moviments per a una futura compra? Yahoo! Vol recuperar el protagonisme perdut fins ara, i l’adquisició de Pinterest seria sens dubte un cop d’efecte summament estimable, malgrat que també molt car de dur a terme.

També fóra possible que la maniobra estigui instrumentalitzada per Microsoft com una manera d’acostar Pinterest a la seva òrbita encara que d’una manera indirecta, donades les bones relacions entre Yahoo! i el gegant de Redmond.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: