Més dades sobre el futur de Sony Ericsson

Compartir

El canvi de nom a només Sony es produirà a mitjans d’enguany, i la companyia es focalitzarà exclusivament en smartphones.

L'Xperia Arc, un dels darrers smartphones de Sony Ericsson

L'Xperia Arc, un dels darrers smartphones de Sony Ericsson

Poques incògnites quedaven d’ençà que Sony anunciés l’adquisició de la part d’Ericsson en la joint venture que ambdues companyies havien mantingut en l’apartat dels terminals de telefonia mòbil. Tot i això, alguns detalls quedaven per ser descoberts al gran públic, quelcom que ha estat possible gràcies a una entrevista a Kristian Tear, vicepresident executiu de comunicacions mòbils a la companyia, concedida al rotatiu The Times of India.

En aquesta, Tear revela que, malgrat que el procés d’adquisició es completarà a principis d’any, no veurem smartphones amb la marca Sony únicament fins mitjans d’any, aproximadament per les dates estiuenques.

Un punt més important encara és l’estratègia de mercat que adoptarà la nova divisió de Sony; si fins ara ha comercialitzat tant telèfons mòbils “senzills” com smartphones (amb especial èmfasi en la qualitat d’àudio i vídeo i, darrerament, en la integració amb la plataforma PlayStation), a partir del canvi de propietat es centrarà exclusivament en l’àmbit dels smartphones.

Segons xifres proporcionades pel mateix Times of India, actualment la joint venture sueco-japonesa posseeix aproximadament un 2% del mercat global, xifra que es pot considerar molt decepcionant per a una empresa que en altre temps (per la part d’Ericsson) fou una de les líders de l’envol de la telefonia mòbil i que va acaparar primeres pàgines de mitjans especialitzats amb terminals com el P800 (ja com a Sony Ericsson).

Fou una més de les perjudicades per la irrupció d’Apple en escena i, posteriorment, per la sortida d’Android, malgrat que precisament ha aprofitat l’estirada d’aquesta darrera plataforma entre els usuaris per abraçar completament el robotet verd en un moviment idèntic al què ja havia fet Motorola poc abans.

La puixança dels fabricants asiàtics (Samsung, HTC, LG) va ser un altre dels motius que van portar a la multinacional a perdre quota de mercat. El definitiu el trobem probablement en l’aposta per una sèrie de terminals (com l’Xperia X1 amb Windows Mobile) que, a despit de tenir bones especificacions i una càlida recepció per part de la crítica, no van acabar de funcionar comercialment.

La nova etapa hauria d’implicar, necessàriament, també un canvi de filosofia, buscar la manera que els seus terminals tinguin més acceptació entre el públic, quelcom que la companyia no sembla haver trobat ni tan sols implicant la marca PlayStation en l’assumpte.

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: