Gamelab obre les seves portes prenent el pols a l’oci interactiu multiplataforma

Compartir

Gamelab inicia la seva novena edició consolidant-se com una fira “gourmet” on alguns dels ponents més destacats del món del videojoc i l’oci interactiu es reuniran durant tres dies per analitzar les tendències de la indústria.

NOTA DE PREMSA GAMELAB

Gamelab va arrencar aquest matí la seva novena edició. El director de la fira, Iván Fernández-Lobo, destacava a l’acte inaugural el paper “dinamitzador” d’aquest tipus d’esdeveniments per al teixit industrial espanyol. Un objectiu prioritari per a un sector que “hauria de crear empreses que siguin referència d’altres països per importar diners d’altres mercats”, segons Gonzo Suarez, creador de videojocs.

Jose María Lassalle, secretari d’Estat de Cultura, apuntava també que després de nou edicions, Gamelab “situa Catalunya i Espanya a l’avantguarda de l’oci digital”, un sector que necessita un marc legal flexible que aculli autors que innoven. Per la seva banda Ferran Mascarell, conseller de Cultura de la Generalitat, destacava l’evolució de la fira en els tres anys que porten treballant mà a mà. Una col·laboració que segons les seves paraules “convé enfortir” ja que la realitat és evident i en el món dels continguts digitals estan convergint arts com la música, la dansa o fins i tot el còmic.

Al llarg de la primera jornada diverses conferències s’han anat succeint en ple cor de la capital catalana. Per una sala plena han passat alguns dels noms més destacats del món de l’oci interactiu multiplataforma i més en particular en l’àrea de la telefonia mòbil. Michail Katkoff ha estat l’encarregat de trencar el gel amb una xerrada on ha desgranat les claus de l’èxit d’una empresa referència en la indústria de l’oci digital, Supercell. Responsables d’èxits com Clash of Clans, per Katkoff el fonamental de la seva empresa és centrar-se en millorar el joc “basant-se en el que diverteix al jugador” per aquest motiu “es basa en com es pot sentir un jugador, no en quant es pot guanyar a nivell econòmic “.

El segon torn del dia portava fins a Barcelona a Jussi Immonen, de Rovio Stars, empresa creadora d’un dels grans fenòmens de l’oci digital en els últims anys, Angry Birds. Rovio Stars compta amb més de 650 treballadors i el seu radi d’acció va molt més enllà dels videojocs, té més de 30.000 productes de la seva famosa saga i fins i tot compta amb parcs temàtics. Rovio es marca ara nous objectius, “volem arribar a nous jugadors que potser no estiguin interessats en Angry Birds”, apuntava Jussi.

Dins d’aquesta dinàmica d’expansió que ha adoptat l’empresa finlandesa, ha entrat l’espanyola 5Ants, una empresa a la qual ha donat suport per tirar endavant un nou joc que en breu estarà disponible en diverses plataformes, “Tiny Thief“, un projecte basat en un món de fantasia medieval, amb objectes d’aventura i trencaclosques.

Seguint amb la multiplataforma i facebook com a fil conductor, Horacio Martos, fundador de Social Point, destacava el pes dins de la indústria dels jocs free to play, confirmant que “pot generar molt més ingressos que un joc triple A … És el model del futur, els números manen”. En aquest nou escenari apuntava la dificultat de les grans indústries per emmotllar i reaccionar “són una mica com elefants”, feia broma Martos. En el cas concret de la seva empresa, Social Point, ha estat a través de Facebook on han aconseguit que convergeixin totes les pantalles, en jocs com Dragon City; obrint a l’usuari la possibilitat jugar des de qualsevol punt i en qualsevol moment sempre la mateixa partida. “És important connectar amb Facebook perquè la gent s’ho pugui instal·lar a més els usuaris es retenen millor i paguen més” afegia Martos.

Les sessions de la tarda se centraven especialment en aquesta adaptació al jugador, a l’usuari, creant jocs que realment responguin als seus interessos i aconsegueixin retenir-los davant de la pantalla. Com bé apuntava Paulina Bozek, creadora de SingStar “és fonamental fer proves amb alguns usuari. Tenim moltes dades però el que més ajuda és parlar amb la gent per a la qual vas a crear”.

Gamelab 2013 compta amb el suport del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya a través de l’Institut Català de les Empreses Culturals, l’Acadèmia de les Arts i les Ciències Interactives, l’Ajuntament de Barcelona i FICOD i el patrocini de Minijuegos.com, Autodesk, Windows Phone, Arm, Chartboost, Basho, InnoGames i Canada Game Nation, així com amb la col·laboració de Mediapro i EGCA (European Game Conference Alliance). Medi oficial: Rtve.es, Medi Associat: Vadejuegos.com; Mitjans col·laboradors: Gamereactor.es i Gameindustry.biz.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: