Gamescom 2013: finalitza l’edició d’enguany

Compartir

Avui ha estat l’últim dia de la Gamescom i a nosaltres se’ns ha fet curta. Els tres últims dies hem seguit visitant estands i zones de les que no us hem parlat encara. Teniu curiositat per saber on més hem estat?

En parlar de Gamescom molts creuen que és una fira on es donen cita les companyies punteres en el sector dels videojocs presentant les bombes del moment. En la nostra ment apareix Nintendo, Sony, Microsoft, EA, Ubisoft o 2K, entre d’altres. I pel que fa a jocs, els que han causat més sensació: Titanfall, Watchdogs, Forza Motorsport 5, Battlefield 4, Call of duty: Ghosts, FIFA 14, etc. El que passa és que Gamescom no és només el que acabo d’esmentar, abasta molts més camps de l’oci j a més empreses de les que pugui semblar.

El quart dia vam estar provant jocs a l’estand de PlayStation. Assassin ‘s Creed Black Flag segueix l’estela dels seus predecessors, i començar la partida al timó d’un vaixell, amb la missió de bombardejar a canonades les defenses d’una fortalesa, no té preu. El vaixell la veritat és que sembla que vagi propulsat a motor, però segurament són coses del factor arcade. Ens podem moure lliurement pel mar (dins d’uns límits, és clar) i enfonsar a canonades altres vaixells. Un cop hem acabat amb la defensa és el moment de saltar a terra, on veiem clarament que estem davant d’un Assassin’s Creed, amb els moviments i armes ja habituals de la saga.

Un altre joc que vam provar, per segona vegada, va ser WarThunder, un joc MMO d’avions. La primera vegada ho vam fer en la seva versió PC, aquesta segona ha estat amb PlayStation 4. És genial pensar que, dels que vam provar a la secció de PlayStation, tant aquest com Blacklight Retribution, un FPS, seran free to play. Vaja, que seran gratuïts, com passa ja amb PC. Passant als cotxes vam provar #Driveclub, el joc estrella de conducció per a PlayStation 4, amb tocs de simulació i una mica d’arcade. Res dolent a destacar, més aviat al contrari: bona sensació de velocitat, facilitat en el control i gràfics a l’altura de la nova generació.

Després ens vam dirigir a l’estand de 2K on vam poder veure una presentació per a premsa de NBA 2K14 i XCOM: Enemy Within. En la de NBA 2K14 ens van parlar de la gran implicació de Lebron James en aquesta edició, arribant fins i tot a ser ell l’encarregat de triar la banda sonora del joc o apareixent en diferents vídeos a mesura que es va avançant en la història. Vam poder arribar a provar-lo i la suavitat amb què es controla el jugador és molt bona, amb una gran facilitat, a més, per adaptar-se als controls. NBA 2K14 sortirà el 4 d’octubre per a Xbox 360, PlayStation 3, Xbox One i PlayStation 4. Aclarir també que les versions de l’actual generació i la propera generació seran diferents, per aprofitar la capacitat de les noves màquines.

Sobre XCOM: Enemy within ens van mostrar les característiques dels diferents personatges i les seves millores gràcies a modificacions genètiques i les diferents estratègies per atacar i matar els enemic. Sortirà el 15 de novembre de 2013 per a PC, Xbox 360, PlayStation 3 i Mac.

El cinquè dia vam decidir donar un pas més enllà i intentar tocar el menys possible les zones habituals de jocs, pel que vam anar al pavelló 10, on vam passar la gran part del dia. Què es troba allà? Una gran pista per patinar amb skate, un joc de làser a l’estil paintball, un circuit de kàrting i altres jocs que podreu veure a les fotografies. La veritat és que la cua per provar el kàrting va valer la pena, encara que no vam provar moltes més coses, perquè teníem una altra cosa en ment: la zona de retrogaming.

016 015 014 013 011 007

Haurem d’esperar per parlar sobre la zona de jocs i màquines antigues, perquè de la quantitat de fotos que hi ha val la pena dedicar un article independent, de manera que anem al que ha estat el dia d’avui, l’últim.

Arribem al estand de Cyberith, una empresa situada a Àustria, amb un projecte fantàstic entre mans: una plataforma de moviment per utilitzar amb Oculus Rift. No és l’únic projecte que existeix d’aquest tipus, Oculus Rift està obrint una porta enorme als desenvolupadors amb bones idees i ganes de fer-les realitat.

Hem tingut l’oportunitat de provar-lo i l’experiència ha estat impressionant. Després d’una mica de preparació, explicació i intents frustrats per aprendre com cal moure’s dins de la màquina, hem decidit passar directament a l’acció. No hi ha hagut un temps d’adaptació per aprendre a moure’s, senzillament ha fluït, com una cosa totalment natural. Anar amb les ulleres Oculus i caminar amb el Virtualizer (així es diu l’invent) ha estat una experiència difícil d’oblidar, no passen ni 20 segons que, si procures no fixar-te massa en el so de fons, et submergeixes totalment en el món virtual . Cal tenir en compte que el que hem provat ha estat el seu segon prototip juntament a unes ulleres Oculus Rift sense HD, el producte actual dista molt del que serà la versió final, però va molt bé per fer-se una idea del que està per venir. Moure’s allà dins ha estat molt senzill, encara que algunes vegades he trobat una paret abans de girar, atribuïble més a la configuració de la velocitat al caminar i del poc espai de què disposava per moure’m en el món virtual, que del Virtualizer en si mateix.

La sensació? Indescriptible. La immersió és sorprenent, i llevar-se les ulleres i veure davant el tendal de l’estand, per adonar-se que ni la casa ni el jardí ni les muntanyes eren reals m’ha impactat. Tenint en compte que el so de fons era molt molest i que tot el provat eren versions de desenvolupament, l’avanç aconseguit és enorme. Li faltava control per ajupir-se, per saltar … l’equip de Cyberith tenen moltes idees en ment, i ens han assegurat que van a procurar treure el producte final amb un preu el més ajustat possible.

IMG_0438_3110x2073 IMG_0440_3110x2073 IMG_0444_3110x2073 IMG_0463_3110x2073

I ja que parlem de Oculus Rift, ens hem passat pel seu estand oficial per provar el seu model en HD. Allà hem pogut provar les ulleres amb dos jocs diferents: iRacing i Hawken. El primer, un joc de cotxes, consisteix a donar una volta a un circuit. El joc no es podia controlar, de manera que la demostració es basa en poder mirar d’un costat a un altre amb les Oculus posades a mesura que va avançant el cotxe. La segona demostració, amb Hawken, sí que era jugable, i ens donava l’opció d’estar dins d’un metxa saltant i disparant als enemics. Una altra opció (la que he triat) ha estat la de saltar pels edificis, com Spiderman, per al final baixar i acabar amb un parell de robots a canonades. En aquest cas la sensació d’immersió ha estat menor, ja que en l’única demo probable el mètode de control era un comandament de consola, però no per això deixa de ser impressionant. El que m’ha deixat una mica fred ha estat la qualitat de l’HD de Oculus a la qual, encara que segurament segueixi sent una versió en desenvolupament on encara li falten molts detalls per polir, no he notat realment l’HD. És veritat que hi ha diferència entre el model sense HD i el model amb HD, però el que porta HD tampoc aconsegueix una millora tan notòria com m’esperava.

022

Després d’aquestes proves ens hem tornat a passejar per la zona de retrogaming (de la qual parlarem properament) i, vist que faltava poc per a l’hora de tancament, ens hem dirigit una altra vegada al més conegut de la fira, a la zona d’expositors com 2K o Microsoft, i era una festa. Alguns dels estands, amb excés de productes promocionals en el seu magatzem, han començat a llençar samarretes, quaderns de notes, cromos i pòsters a tort ia dret, amb la consegüent cridòria i bogeria col·lectiva generalitzats.

Així ha acabat la Gamescom, esperem que us hagin agradat aquestes cròniques, a partir d’ara seguirem amb articles referents al que hem pogut veure a la fira, com el ja esmentat de retrogaming.

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: