Gamescom 2013: impressions tercer dia

Compartir

Avui hem dedicat part del dia a visitar els pavellons 6 i 7, on es troben els estands de Microsoft, PlayStation, Battlefield 4, Dead Rising 3, Need for Speed Rivals, etc. i volem explicar-vos, igual que ahir, les nostres impressions. Acompanyeu-nos i gaudiu amb nosaltres d’aquesta experiència, avui us garantim que no anirem sols!
Per a molts ja serà quelcom conegut però, per si de cas, us ho refresco: el recinte on se celebra la Gamescom és immens. Potser no és tan gran com el del Mobile World Congress de 2013, però no es queda curt. Les instal·lacions on s’organitza la cita anual més important a Europa sobre el món dels videojocs es diuen Koelnmesse, i la seva ubicació és realment bona, amb el transport públic a escassos cinc minuts de les portes de la fira.

Bé doncs, després de fer aquest petit incís, imagineu l’efecte (és la primera Gamescom a la qual assistim) en veure una enorme gentada caminant pels passadissos del metro de Colònia. Ens va començar a entrar la por al cos. En arribar al recinte entrem per la zona habilitada per a premsa, exhibidors, treballadors, etc. i aprofitem per prendre posició per immortalitzar el moment de la inauguració. Després de filmar-ho (pròximament esperem fer un muntatge amb els vídeos que hem tret) ens hem dirigit als pavellons 6 i 7.

IMG_9252_3110x2073 IMG_9257_3110x2073 IMG_9260_3110x2073 IMG_9308_3110x2073

El primer que hem fet, aprofitant que encara no estava molt ple (l’entrada per al públic en general es demora una mica, ja que és necessari validar el tiquet a una màquina) hem anat a fer cua per veure una demostració de Dead Rising 3 (Xbox One), i què dir-vos… és impressionant. La quantitat de zombis en pantalla és enorme, i la quantitat de maneres de matar-los supera la nostra imaginació. Podem combinar infinitat d’objectes per crear armes noves, a més d’aprofitar alguns aliments per fer barreges tan rares com les que ens faran treure foc per la boca. Literalment. I si a més ens posem un cap de toro, les rialles abrasant als pobres zombis estan assegurades. Hi ha armes amb noms tan graciosos com “Jazz Hands”, o algunes tan bèsties com uns enormes guants de boxa amb punxes. Amb Dead Rising 3 és possible també utilitzar vehicles per massacrar, sent possible tunejar-los. Vist això, realment els que hauran de fugir són els zombis i no nosaltres.

IMG_9348_3110x2073 IMG_9352_3110x2073

Després de passejar i prendre un bon grapat de fotos dels esmentats pavellons, fotos que podreu trobar al nostre Facebook, hem pogut provar i gaudir la nova entrega d’una saga coneguda segur que per tots: Need for Speed Rivals. Després d’haver jugat a Need for Speed Most Wanted i agradar-me molt, cert és també que em va quedar una sensació una mica rara amb aquest joc, com un “m’agrada, però… té alguna cosa que no em convenç”, tot i sent un seguidor de Criterion Games des del seu primer Burnout. Diguem que la sensació d’ubicació en el moment d’anar a tota velocitat amb Need for Speed Most Wanted és una mica dolenta, hi ha moments en què et perds. No dic que sigui habitual, però és quelcom que hi és i que resulta molest. Amb Need for Speed Rivals no m’ha passat el mateix, en tot moment he controlat on era i el que feia, anant a tota velocitat i sense per això perdre ni una mica de la sensació d’immersió en el joc.

La gràcia de Need for Speed Rivals és que és com una barreja entre Need for Speed Hot Pursuit, prenent les persecucions policials, i de Need for Speed Most Wanted, amb partides amb diversos jugadors alhora i amb un enorme mapa pel qual ens podem moure lliurement. La sensació de velocitat és molt bona, i el nivell de detall en el deteriorament del cotxe al rebre cops i xocs és molt alt. Val a dir que hem provat la versió PC, per a consola aquest factor potser pugui canviar.

La partida ha estat jugant diverses persones al mateix entorn durant 10 minuts, uns portaven cotxes de policia, altres portàvem cotxes normals. I bé, el de sempre en els darrers Need for Speed: uns persegueixen, altres són perseguits. Ha estat molt divertit torejar al policia que ens seguia, provocant algun xoc i deixant els cotxes per la ferralla.

Un altre detall més a destacar que ens ha encantat: les condicions climatològiques. Durant la partida ha fet sol, han arribat núvols, ha plogut i ha tornat a sortir el sol després de la pluja. Cadascuna d’aquestes condicions estava recreada a la perfecció, deixant enrere el continu “efecte mullat” de Need for Speed Most Wanted. Sincerament, EA ens l’ha venut, imprescindible per als amants dels jocs de conducció arcade.

IMG_9456_3110x2073 IMG_9494_3110x2073

Hem seguit visitant estands i el següent joc que hem provat ha estat Tearaway (PS Vita) i, amb això, seré totalment sincer: quan el vaig veure ahir no em va sorprendre. Vist en vídeo (o jugat per una altra persona) el concepte pot resultar original, però no vaig sentir aquesta sensació de “ho vull”. I cert és que les coses, abans de jutjar-les, cal provar-les. Després de fer-ho reconec que ens ha encantat, es veu el segell de Media Molecule en ell. En Tearaway tot el que podem veure representa estar fet de paper, fins i tot les gotes de pluja, o els salts d’aigua. El joc ens convida a interactuar amb la consola a mesura que anem avançant: obrint regals tocant la pantalla, fent saltar el protagonista colpejant amb el dit el panell tàctil darrere de PS Vita, ficant (virtualment) els dits a la pantalla, dibuixant o veient les nostres cares enmig del sol, al més pur estil “nen dels teletubbies”. Tearaway és preciós i val molt la pena tenir-lo. El nivell de dificultat està molt ben ajustat, els personatges que hi apareixen són realment simpàtics i, junt a Puppeteer per a PlayStation 3, és un títol ideal per a tota la família.

IMG_9573_3110x2073 IMG_9576_3110x2073

Se’ns anava esgotant el dia i hem decidit provar War Thunder (PS4, PC), un joc MMO (massive multiplayer online) desenvolupat per Gaijin Entertainment. En ell haurem de destruir els avions o tancs enemics, sent els nostres enemics altres jugadors reals. No em considero molt destre en aquest tipus de jocs, però el control és bastant senzill, el seu nivell gràfic és molt bo i actualment és possible jugar-lo en fase de beta oberta, pel que no hi ha excusa per donar-li una ullada.

IMG_9598_3110x2073

I bé, el dia va arribar a la seva fi i ens vam quedar amb les ganes de provar Puppeteer, joc que provarem demà. La tornada va ser una altra vegada entre un riu desbordat de gent, encara que poc ens importa, esperem que sigui demà per ser dels primers a entrar, seguir explorant i explicar l’experiència perquè, dins del que cap, pugueu sentir que esteu aquí amb nosaltres.

IMG_9621_3110x2073 IMG_9630_3110x2073

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: