Gamescom 2013: Rain

Compartir

Rain és un dels títols més intrigants i esperats per a PlayStation Network d’aquest any. Yuki Ikeda, el seu director, ens ha parlat sobre el seu projecte.

Logo_Rain

Rain és un producte de PlayStation CAMP!, un projecte ideat al Japó que permet i facilita la realització de videojocs per a consoles PlayStation. D’aquí han sortit també Echochrome i Tokyo Jungle.

En aquesta presentació hem començat veient a Yuki Ukeda jugant la demo que ja es va poder veure a l’I3, mentre ens van explicant en què consisteix el joc. La idea principal és que un nen un dia es troba una nena fora de casa, però és invisible, només es veu gràcies a la pluja. Aquesta nena va acompanyada d’un monstre, també invisible. El noi surt de casa per perseguir-los, trobant-se en un estrany món en el qual sempre hi plou i sempre és de nit. Hi ha llocs de l’entorn on no hi cau la pluja, essent necessari interactuar amb l’entorn per localitzar la situació de l’infant. Això, a més, ajudarà a que els monstres no trobin al nen, en cas que aquests el persegueixin. Tot això es fa únicament amb tres botons que realitzen les funcions de saltar, córrer i un altre per a altres accions.

Després de la demo de l’E3 hem pogut veure imatges noves en exclusiva per a la Gamescom 2013. En elles podem veure com el nen explora per una església, una vella factoria, el centre de la ciutat, la riba d’un riu i més entorns, com un circ abandonat. Després d’això han passat a mostrar-nos com serà el control de visibilitat del nen emprant objectes del joc, com serà trobar-se amb diferents enemics, i la necessitat de pensar molt bé com usar aquest entorn. Caldrà comptar també amb la nena per poder resoldre trencaclosques que ajudin a escapar i aprofundir en la història, saber per què estan en aquest lloc i, en definitiva, avançar en el joc.

Incís especial sobre la banda sonora del joc, creada per Yugo Kanno, un compositor japonès que ha creat diversos temes per a diferents pel·lícules i sèries, essent Rain el primer projecte en el qual treballa per a un videojoc. Durant els vídeos que hem vist sonava de fons el Clar de lluna de Debussy.

La intenció dels creadors és que, després de finalitzar el joc, al jugador li quedi la sensació d’haver llegit “una bella novel·la gràfica”; que a més tingui aquesta sensació que pot arribar a tenir un nen quan es perd.

Per acabar ens han donat la data definitiva de sortida del joc a Europa, essent aquesta el 2 d’octubre del 2013 a un preu realment molt econòmic: 12,99 €. A més ja és possible realitzar la reserva, rebent com a obsequi un muntatge musical amb la melodia de Rain, un pack de 5 avatars i el tema dinàmic per a PlayStation 3 anomenat “lost in the night”.

Un cop finalitzada la presentació hem entrat en el torn de preguntes, i d’elles hem pogut saber que la durada aproximada del joc serà de 4 hores i que per ara no hi haurà versió per a PS Vita, sortirà en exclusiva per a PlayStation Network.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: