Divendres, dia de ‘gangues’ a l’App Store

Compartir

Un estudi realitzat a l’App Store britànica d’Apple ha revelat que gran quantitat d’aplicacions baixen de preu els divendres, mentre que el dijous és el dia en què un comprador gastarà més.

Els compradores britànics de l'App Store han d'aprofitar els divendres

Els compradores britànics de l'App Store han d'aprofitar els divendres

Abans de continuar endavant amb la lectura d’aquest article, una advertència: les dades exposades per l’estudi que motiva aquestes ratlles no són extrapolables fora de l’App Store britànica (almenys no fins on jo se), pel que abans de comprar a cegues segons les condicions explicades, estudieu bé el què fareu.

Segons informa madvertise, empresa especialitzada en publicitat per a dispositius mòbils, i després de realitzar un estudi conjuntament amb AppZapp (lloc web que actua com a guia a les aplicacions de l’App Store), a la botiga online d’Apple per al Regne Unit, es pot apreciar una baixada dels preus de les aplicacions que estan a la venda en aquesta botiga virtual, tant per a iPhone com per a iPad, els divendres de cada setmana.

Aquesta davallada afectaria a gairebé una de cada cinc aplicacions: el 19,58% de les d’iPad, i el 18% per a les de l’iPhone. El motiu no s’especifica en l’informe, tot i que probablement l’hàgim d’atribuir a la proximitat del cap de setmana, un moment en el qual segurament molts posseïdors d’iPhone i/o iPad aprofitin per a desconnectar de tot, fins i tot de la possibilitat d’explorar noves apps (però no de l’ús de les que ja tenen).

Contraposat al divendres ens trobem el dijous, el dia anterior i en el qual les aplicacions són més cares que en la resta, concretament poc més del 17% tant per als smartphones com per a les tauletes del fabricant de la poma mossegada.

Recordem que els resultats no són extrapolables fora de l’App Store britànica, encara que si algú vol fer la prova en la seva versió local de la botiga d’Apple, ho té fàcil.

El que em pregunto jo a partir de la publicació dels resultats d’aquest estudi, és si els britànics començaran a comprar compulsivament els divendres i si, com a resultat d’això, els preus de les apps en aquest dia pujaran, traient-li tota la validesa a l’estudi. També em pregunto per a quan el mateix estudi per a altres mercats i per a altres plataformes, com per exemple Android i BlackBerry OS.

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: