Glipho, la xarxa social basada en continguts

Compartir

S’adreça especialment als creadors i consumidors de continguts en format text, com ara blocaires i mitjans de comunicació en línia.

Glipho

Glipho és una xarxa social l’eix motor de la qual són els continguts de text. Pensada per afavorir el posicionament de blocaires i articulistes, tot el seu funcionament es basa en compartir articles escrits en línia i poder descobrir els que altres autors han escrit. És per això que, en el moment d’inscriure’ns, ja ens demana que, almenys, seguim a un autor.

Des de l’empresa que hi ha al darrere de la xarxa social, defineixen Glipho com “un Twitter per a contingut de text llarg”.

El seu fundador és Roger Planes, un català “exiliat” a Londres per intentar sobreviure a la crisi esperant trobar finançament per al seu projecte, cosa que va aconseguir i, de fet, ara està buscant ja la segona ronda de finançament.

Llançada al març d’aquest mateix any, de moment es troba disponible només en anglès, tot i que la intenció de Planes és traduir-la aviat al català i al castellà.

En el moment de donar-nos d’alta podem optar per accedir a aquesta xarxa social a través del nostre compte de Google, Twitter, Google o LinkedIn, les xarxes socials més emprades al món i en les quals s’hi poden escriure també continguts que posteriorment podem compartir a través de Glipho. És més, tant Facebook com Google permeten la creació de posts a les seves pàgines que després podem ‘encastar’ en el nostre propi lloc web.

Fins ara, Glipho ha aconseguit recopilar un total de més de 200.000 posts gràcies als sistemes de sindicació de continguts (que permeten automatitzar l’alimentació del nostre perfil de Glipho amb els nous continguts que escrivim al nostre blog), creixent a un ritme de més de 1.000 posts a la setmana i superant el quart de milió de pàgines vistes.

En ser una xarxa social basada en el contingut, capta l’atenció de l’internauta que, de mitjana, es passa uns 14 minuts a les seves pàgines per cada visita.

Potser Glipho no sigui l’única xarxa social que permet afegir contingut des de blogs o pàgines externes, una funcionalitat que tenen totes les xarxes socials avui en dia, però sense cap mena de dubte és la que més s’orienta cap a aquest tipus de contingut, donant més rellevància i visibilitat als escriptors (ja siguin blocaires, periodistes o s’autodefineixin d’una altra manera) que en altres xarxes socials amb més usuaris.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: