Google, a un pas de llançar un servei de música online?

Compartir

GoogleLa companyia del cercador podria fer la competència a Spotify, malgrat que de moment tot són simples rumors que, això si, estan colpejant amb força a Internet.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – L’habitual rumorologia sobre llançaments de nous productes sona aquests dies amb més força -encara que sense deixar de banda altres possibilitats com el suposat telèfon de Facebook– sobre la idea de que Google podria llançar un servei de música online en streaming per fer-li la competència a iTunes.

Realment, i si el servei arribés a ser com el descriuen alguns, Google no estaria fent-li la competència a la botiga virtual d’Apple, si no al model de negoci que ofereix Spotify i que cada dia que passa està tenint més èxit, fins al punt que la jove empresa fou convidada a formar part d’alguna que altra taula rodona en el passat Mobile World Congress de Barcelona juntament amb les grans operadores de tot el món.

El model de Spotify consisteix en comptes gratuïts limitats i finançats mitjançant publicitat, i comptes de pagament. Aquests darrers donen, a més, dret a emprar el servei des del telèfon mòbil en aquelles plataformes en les quals estigui disponible el corresponent client. Els usuaris també tenen la possibilitat de contractar el “passi d’un dia” per estalviar-se els anuncis durant algun esdeveniment especial en que necessiten “punxar” música.

Del possible servei de Google s’afirma que serà de subscripció anual, que buscarà ser compatible amb les principals plataformes informàtiques d’escriptori i per a smartphones (especialment Android, per motius obvis), i que tindrà aspectes de xarxa social.

Sense cap mena de dubte, el producte quadraria molt correctament amb els serveis que ofereix actualment la multinacional del cercador tenint en compte que encara hi ha creixement possible en aquest mercat, més comptant amb tot el potencial que tenen els nois de Sergey Brin i Larry Page. Un camp, doncs, atractiu i encara amb possibilitats per a una empresa en constant expansió, amb moltes ganes de classificar-ho i ordenar-ho tot per a oferir-ho als internautes i amb una ambició sense límits. El moviment, per aquesta lògica, és fàcil que es pugui donar.

Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina