Google afegeix mesures extraordinàries a la seguretat de l’Android Market

Compartir

La companyia del cercador afegeix un filtre pel qual hauran de passar totes les aplicacions per detectar si són o no malware. Aquest serà transparent als desenvolupadors i no suposarà cap variació en la llibertat imperant actualment per publicar a la botiga virtual de la plataforma per a dispositius mòbils.

Google ha presentat en societat Bouncer, un programari d’escanejat automàtic d’aplicacions que busca malware. D’aquesta manera, la companyia respon als articles sorgits aquests darrers dies a la premsa especialitzada sobre l’augment de troians a l’Android Market.

El seu funcionament és transparent per a totes les parts, usuaris i desenvolupadors. Les aplicacions es continuen pujant a la botiga de Google exactament igual que abans, però passen un filtre més que és el de Bouncer. Si no es troba malware, segueixen el seu camí com abans, però si es dispara algun dels marcadors amb què s’identifica el comportament d’una aplicació perillosa, aquesta pot ser retirada. Els nous comptes d’usuari també són rastrejats.

Google indica que Bouncer està en actiu i escanejant el Market des de fa uns mesos i que, en contra de les notícies publicades pels mitjans, les descàrregues potencialment perilloses s’han reduït en un 40%. Google recalca que tals notícies han estat difoses per empreses que venen aplicacions anti-malware, deixant a entendre ‘sibil·linament’ que pot ser de l’interès d’aquestes sembrar una certa por entre els usuaris.

El comunicat de la companyia de Mountain View finalitza detallant el perquè segons la seva opinió Android és més segur que altres plataformes de programari des de la base. Tres són les bases sobre les quals s’apuntala el model de seguretat d’aquest sistema: sandboxing (encapsular cada app executada en el seu propi espai de memòria i recursos, sense accés a les ‘sandbox’ de les altres), sistema de permisos granular, facilitat per a desinstal·lar qualsevol app, fins i tot el malware. Òbviament, aquesta part del comunicat va dirigida a reforçar la seva posició en la guerra que manté amb l’iOS d’Apple pel domini del mercat mòbil, en la qual la batalla de la seguretat està guanyant més protagonisme a cada dia que passa.

Ara queda esperar les properes estadístiques de les consultores independents i la resposta dels fabricants de productes de seguretat que puguen sentir-se al·ludits.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: