Google busca el seu camí per retenir als internautes

Compartir

La companyia, coneguda pel seu cercador, uniformitza l’accés a tots els seus serveis online i fins i tot al seu cercador, per donar una imatge de coherència i facilitar l’ús simultani de tots ells. Amb diferències, però en el fons la mateixa filosofia que aplicava Microsoft en el passat.

Oficines de Google. Fotografia de Rober Scoble a Flickr sota llicència Creative Commons

Oficines de Google. Fotografia de Rober Scoble a Flickr sota llicència Creative Commons

La uniformització de la política de privacitat a través de tots els seus serveis de la qual ens en vam fer ressò recentment va ser només un primer pas per a uniformitzar també l’accés als diferents serveis que ofereix la multinacional de Mountain View i donar una imatge de més unitat entre ells.

YouTube, el servei de vídeo a la carta de Google en el que els internautes poden veure els vídeos que altres pengen o exposar ells mateixos les seves creacions, unificava recentment el seu accés amb els altres serveis, de manera que ara, i quan l’internauta inicia la seva sessió en el compte Google, també disposa de compte a YouTube que s’accedeix amb el mateix nom d’usuari i contrasenya.

Posem per cas que accedim al nostre correu a Gmail. El que fem realment és accedir a un compte Google i, d’aquí, ja estem ‘loguejats’ en diversos serveis com poden ser el paquet ofimàtic Google Docs o el servei de mapes i rutes Google Maps. Fins ara, YouTube quedava al marge, i havíem de crear compte i ‘loguejar-nos’ a part. Amb aquest moviment, YouTube queda també dins d’aquest conjunt d’aplicacions.

Però YouTube no és l’únic producte que puja al carro; amb l’actualització de Chrome (número de versió 17), aquest navegador introdueix els comptes de Chrome, que permeten sincronitzar elements com els preferits, historial o determinades opcions de configuració entre diferents dispositius. Així, per exemple, podem navegar en el nostre PC i transferir l’historial al nostre tablet per poder seguir la navegació en ell fora del nostre domicili.

Darrere de la fidelitat de l’internauta

Fa anys, quan Microsoft consolidava el seu ‘imperi’, la seva estratègia passava per oferir un conjunt de funcionalitats el més complet possible. Només amb Windows i Office, la companyia de Redmond ja cobria bona part del què podia necessitar un usuari d’informàtica. Els temps han canviat, les eines s’han diversificat, però la filosofia aplicada per Google sembla anar en la mateixa direcció.

Amb la unificació de ‘logins’, Google ofereix un conjunt d’aplicacions amb el qual també busca proporcionar als internautes tot allò que necessitin de la mà d’un sol proveïdor, la mateixa estratègia però en un àmbit diferent i més diversificat.

A diferència de Microsoft llavors, Google ara s’ha d’enfrontar a un rival consolidat com és Facebook, que també intenta oferir una completa cartera de serveis basant-se en el contingut generat per l’usuari, bé a través de la seva xarxa social, bé per mitjà del seu plug-in per a comentaris en blogs o llocs web.

Veurem si aquesta unificació d’accessos als seus serveis i la introducció dels comptes de Chrome l’ajuden a captar nous usuaris.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: