Google cancel·la el seu acord en matèria publicitària amb Yahoo!

Compartir

Les dificultats legals que han trobat han provocat que Google es despengés del pacte, amb el conseqüent desacord de Yahoo!.


Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Google ha decidit abandonar davant les reticències d’organismes reguladors i la competència, i ha anunciat que abandona l’acord en matèria publicitària al qual havia arribat amb Yahoo! i que permetia a aquesta darrera inserir anuncis d’AdSense a les seves pàgines i a les dels seus associats.

L’entrada en vigor de l’acord, signat aquest juny passat, es va endarrerir uns mesos per permetre la seva revisió per part de les autoritats reguladores, un pas que no calia però que ambdues empreses van decidir donar en virtut de ser les que dominen el mercat de la publicitat en línia, en especial Google.

Tot i això, les reticències van continuar, especialment per part de Microsoft i d’alguns petits operadors de publicitat en línia que calculaven que de tirar endavant el pacte, ambdues empreses monopolitzarien el sector. Un nou retard fou anunciat a principis del mes passat per permetre a les dues parts reconsiderar els punts del seu acord, malgrat que finalment i davant la pressió dirigida des de diversos fronts, Google s’ha decidit a abandonar el vaixell.

La companyia del cèlebre cercador argumenta que no ha volgut entrar en una llarga batalla legal tot i que continua creient que l’acord amb Yahoo! beneficia a ambdues empreses i als seus clients, mostrant-se disgustada per la fi dels esdeveniments però al mateix temps convençuda de la seva estratègia de mercat. Així doncs, ha volgut donar la visió que això és només una petita pedreta en el camí i no una muntanya que li impedeixi continuar la seva ruta.

Per la seva banda, Yahoo! s’ha mostrat disgustada per l’actitud de Google, ja que segueix també pensant que l’acord beneficiaria ambdues companyies i als seus respectius clients. En la nota de premsa emesa per la pionera d’Internet es reafirma el convenciment de la companyia que l’acord hauria d’haver estat defensat davant els tribunals arribat el cas.

I ara què?

Les traves que ambdues companyies han trobat en el seu camí durant la gestació de l’acord que finalment no s’ha pogut materialitzar, han provocat una caiguda de la seva cotització en borsa. Totes dues ja venien d’una dinàmica de baixada de la seva cotització, però el cas de Yahoo! és especialment delicat d’ençà que es va reelegir la junta directiva de Jerry Yang i es va esvair el possible acord de compra de l’empresa per part de Microsoft.

En aquest estat de coses, qualsevol iniciativa desplegada per la companyia d’Internet és examinada amb lupa per accionistes, analistes de mercat i la premsa, el que deixa un marge de maniobra molt estret a Yang i companyia si les coses surten malament com ha estat el cas. Sense cap mena de dubte, la seva imatge pública quedarà bastant tocada, i més tenint en compte que Steve Ballmer ha confirmat que Microsoft ja no té interès en fer-se amb Yahoo!.

Un altre factor que s’afegeix a la contra de Yahoo! és que ha estat Google la que ha abandonat, una plantada a la companyia dirigida per Yang que segurament li passarà encara una factura més gran.

Guillem Alsina