Google completa l’adquisici

Compartir

Superades les traves legals, el gegant del cercador completa una compra que el fa pujar més si és possible en el primer lloc del rànquing de publicitat en línia.


Redacció iMàtica – Gairebé un any ha trigat Google en fer-se amb el control total de DoubleClick, un altre dels gegants del camp de la publicitat en línia la fundació del qual es remunta als temps de bonança econòmica per als projectes relacionats amb Internet, l’anomenada bombolla. DoubleClick va sobreviure bé a l’enfonsament d’aquesta bombolla.

Examinada al microscopi

Google ha completat el procés d’adquisició anunciat per primera vegada a l’abril de l’any passat tan bon punt li ha estat possible. Durant aquest any, comissions de regulació del mercat dels Estats Units i la Unió Europea han examinat des de tots els angles possibles, tots i cadascun dels detalls de la transacció.

El fet no es deu a una especial animadversió de les autoritats cap a la companyia del cercador, si no més aviat com a resposta a les peticions dels seus principals rivals en el camp de la publicitat en línia com Microsoft o Yahoo!

Les argumentacions dels detractors de l’adquisició han estat simples: la unió d’ambdues companyies donaria com a resultat el monopoli del sector. Finalment, les comissions de regulació del mercat del vell continent i dels Estats Units no han estat d’acord amb aquests postulats.

La darrera en dictaminar ha estat la Unió Europea, que ho va fer ahir dia 11. En poques hores, Google anunciava la finalització del procés d’adquisició, que en total haurà costat 3.100 milions d’Euros. Gairebé res comparat amb els 44.600 milions que va oferir Microsoft per Yahoo!, un intent d’adquisició que també es basava en el potencial de la publicitat.

Què pot aportar DoubleClick?

La companyia adquirida és una de les líders en publicitat en línia i mesurament de l’èxit d’aquesta publicitat. Els seus serveis vindran com anell al dit a Google, una companyia el principal actiu de la qual és, precisament, l’activitat relacionada amb la venda de publicitat.

Les eines de DoubleClick complementaran aquelles que estan disponibles en els serveis AdSense i AdWords per a editors de pàgines web i petits comerços, i especialment per als grans clients corporatius, ja que no debades DoubleClick ha treballat amb clients de la talla de Coca-Cola, General Motors, Motorola, Visa o Nike.

Guillem Alsina