Google contribueix al fenomen ‘showrooming’ als EUA

Compartir

La companyia del cercador munta en diverses de les principals ciutats dels Estats Units uns showrooms en els quals els passavolants podran veure i provar els dispositius Nexus, Chromebooks i el Chromecast, però hauran de finalitzar la seva compra en línia.

Google Winter Wonderlab

Molt s’ha parlat i s’està parlant del fenomen ‘showrroming’ com una cosa perjudicial per a les botigues físiques. Aquest fenomen consisteix en visitar aquestes botigues com una mena de ‘showroom’, un lloc en el qual podem veure els productes, tocar-los, provar-los però no en consumem seva adquisició, sinó que a posteriori els busquem en línia i els comprem (generalment a millor preu) en comerços online.

Òbviament, això porta a una disminució dels ingressos de les botigues físiques que, no obstant, es veuen obligades a mantenir el mateix volum de personal i nivell de servei per atendre els qui vénen a veure el ‘showroom’.

Si bé quan parlem de camps com el de la moda i la roba, això és menys freqüent, aquesta tendència s’aguditza quan entrem en l’àmbit dels gàdgets tecnològics, i Google ha llançat una iniciativa (de moment només als Estats Units) que contribueix a l’expansió del fenomen. És sabut la preferència de la multinacional del cercador de vendre els seus dispositius (per exemple, la línia Nexus) a través d’Internet.

El que ha fet la companyia de Sergey Brin i Larry Page és muntar una mena de botigues en forma d’iglú en alguns llocs destacats de les principals ciutats nord-americanes (per exemple, al conegut Bryant Park de Nova York, al costat de la biblioteca pública que tantes vegades hem pogut veure al cinema), en les quals els passavolants poden veure, tocar i experimentar els dispositius de la gamma Nexus, diversos Chromebooks, i el sistema de streaming Chromecast, però no poden adquirir-los allà mateix. La compra final del producte es realitza en línia, cosa que sembla pretendre acostumar la població a anar de compres per la Xarxa

Tanmateix, això perjudica en major o menor mesura a les empreses aliades de Google. Per exemple, Samsung, deu una part no menyspreable (encara que a la fi acabi essent menor) de les seves vendes a les botigues físiques. El fenomen del ‘showrooming’ que està potenciant amb la seva acció la mateixa Google dispara directament a la línia de flotació de les botigues físiques, les quals porten una part de les vendes de dispositius.

Però és que, a més, Google atrau els clients cap als seus propis dispositius, la qual cosa fa que la nova pedrera de compradors online conegui més els dispositius Nexus i aquells que promociona la companyia del cercador, que els d’altres marques. Evidentment, Google ha d’estar feliç amb això, però no els altres fabricants.

A la fi, no deixa de ser un episodi més de la relació amor-odi entre Google i els seus aliats en el terreny del maquinari.

Més informació

Google Winter Wonderlab – iniciativa de Google per mostrar els seus dispositius en diverses ciutats nord-americanes.

 

Copyleft 2013 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: