Google fa concessions a la Comissió Europea

Compartir

Identificar clarament les seves propostes publicitàries (enllaços patrocinats) per a què siguin distingibles, i incloure ofertes de la competència entre els seus resultats de cerca, algunes de les propostes de la multinacional als organismes europeus que recorden molt a les que va negociar Microsoft fa anys.

Oficines de Google. Fotografia de Rober Scoble a Flickr sota llicència Creative Commons

Oficines de Google. Fotografia de Rober Scoble a Flickr sota llicència Creative Commons

La Comissió Europea va acusar Google d’abús de posició dominant en les àrees de cerques online a Internet, publicitat en l’anterior àrea, i intermediació per a publicitat online en cerques en el territori de la Unió. Ara, el gegant de les cerques (que té aproximadament el 85% del mercat mundial de les cerques en línia) proposa una sèrie de mesures correctores de la seva situació, que s’allargarien per un període de cinc anys.

La primera consisteix en marcar els enllaços promocionats d’una manera més clara per tal que els internautes els puguin distingir més fàcilment dels resultats naturals de la cerca. Dins d’aquest apartat es durien a terme dues accions, consistent una a distingir visualment d’una forma clara els resultats patrocinats (d’aquells anunciants que han pagat per ser-hi), i l’altra consistiria en incloure resultats dels rivals.

Aquest darrer punt recorda a l’acord al qual va arribar Microsoft amb la mateixa Unió Europea consistent en oferir altres navegadors de la competència en Windows a més del seu propi Internet Explorer.

La segona mesura correctora consisteix en oferir les eines als administradors de llocs web per a què les seves pàgines no surtin reflectides en els resultats de les eines temàtiques de Google (com la cerca de fotografies o de notícies), malgrat que si que mantinguin el seu rànquing en l’eina de cerca general. Aquesta mesura seria especialment útil als diaris, molt poc inclinats a que els seus resultats siguin inclosos en Google News.

La tercera mesura consisteix en eliminar les clàusules dels acords que obliguen als editors que posin anuncis de Google en les seves pàgines, a centrar-se exclusivament en aquest proveïdor, podent-lo combinar amb altres, i la quarta i última va en la mateixa línia, eliminant les clàusules que impedeixen o limiten el poder combinar campanyes publicitàries amb les eines de Google i d’altres proveïdors de publicitat online.

Fins al proper dia 25 de maig, les parts interessades poden dirigir els seus comentaris sobre els compromisos que ha pres Google a la Comissió Europea. Una d’aquestes és FairSearch, l’organització que agrupa a alguns dels competidors directes de la companyia de Mountain View, i que en les notes que ha emès al respecte es queixa que els canvis proposats per Google no aportaran molta diferència respecte a la situació actual, i anima a la Comissió Europea a ser més dura amb la companyia de Sergey Brin i Larry Page.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Google fa concessions a la Comissió Europea
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: