Google llança botiga web d’aplicacions amb vista als tablets

Compartir

AndroidFacilitarà encara més el descobriment de programari, fins i tot per a smartphones encara que el seu objectiu semblen ser més els tablets, fent amb això més atractiva la plataforma de la companyia del cercador per davant d’opcions com l’iPad.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Google està aplanant el terreny per al desembarcament de la versió 3.0 d’Android, la qual fou presentada en societat precisament el mateix dia que es presentava el diari exclusiu per a iPad del grup mediàtic de Rupert Murdoch, The Daily. Buscat o coincidència? Probablement més de la primera cosa que de l’última per tal d’ofegar parcialment el ressò mediàtic que ha rebut aquesta publicació i que redundarà en favor del tablet d’Apple. L’avinentesa fou aprofitada per presentar l’accés a través de la web a l’Android Market.

Fins ara, els posseïdors d’un smartphone equipat amb Android o un altre aparell com un netbook o tablet, poden accedir a descobrir i instal·lar noves aplicacions a través de l’app de l’Android Market inclosa en el mateix sistema operatiu. Aquesta s’estructura bàsicament a partir de les aplicacions recomanades i de les llistes de les més venudes, a més que no és còmode navegar durant gaire temps en aquests dispositius i a través d’aquesta aplicació per a descobrir nous programes.

És per això que, gràcies a la botiga online via web, els posseïdors d’un smartphone podran descobrir còmodament noves aplicacions i instal·lar-les després en el seu terminal o instal·lar-les directament des del navegador, ja que la botiga web també permet aquesta funcionalitat. La seva màxima comoditat es donarà per als posseïdors d’un tablet, ja que amb tan sols obrir el navegador web podran descobrir qualsevol aplicació.

Les botigues d’aplicacions estan fent furor per a totes les plataformes de programari i fins i tot fabricants de maquinari, ja que no pocs han llançat les seves pròpies solucions amb un subconjunt de programari del que es pot trobar a l’Android Market, fet que ha donat lloc a algunes polèmiques. Potser també haguem de buscar aquí l’origen d’aquesta botiga web, ja que és una manera d’accedir a tots els programes que consten a l’Android Market passant per damunt de les restriccions que fabricants o operadores puguin posar a la botiga de Google.

Possiblement, qui hagi pressionat més per a què s’arribi a aquest tipus de solució sigui la comunitat de desenvolupadors, ja que les botigues a mida poden suposar que algunes aplicacions no arribin al 100% dels seus potencials usuaris.

Amb aquesta flexibilitat, Google afegeix un component més al seu ecosistema amb el qual busca posicionar-se per davant d’Apple per fer més atractiva la seva plataforma tant a usuaris com a desenvolupadors. De moment, les estadístiques indiquen que els posseïdors d’un iPhone i/o un iPad són més proclius a gastar en aplicacions de pagament per al seu ús, mentre que els posseïdors de dispositius equipats amb Android busquen “tirar” més de programari lliure i gratuït. Llimar aquesta diferència pot ser també un dels objectius de Google, i per a això també s’ha introduït el pagament de les aplicacions adquirides en diferents monedes nacionals, i no només en dòlars.

Seguint d’alguna manera l’exemple de Facebook, Google facilitarà a través de la seva botiga d’aplicacions la compra d’objectes en divises virtuals com les utilitzades en els diversos jocs socials, malgrat que -almenys, de moment- no llançarà una “divisa oficial” com si que ha fet la companyia de Mark Zuckerberg amb els Crèdits.

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina