“Google llança molts productes perquè considera que forma part del seu caràcter innovador”

Compartir

Avui per finalitzar bé l’any, us presentem a Anaïs Pérez Figueras, encarregada de premsa de producte de Google Espanya. Una entrevista que ens deixa preveure un any 2012 carregat de més novetats.

Ens ha semblat un moment ideal per finalitzar l’any i començar el 2012 de bona manera i amb ganes de poder publicar ja l’entrevista que vam tenir amb Anaïs Pérez, responsable de premsa de Google Espanya. Ens deixa detalls sobre cap a on aniran els trets aquest any i Google seguirà apostant per millorar i crear serveis per als seus usuaris.

imatica.org – Fa anys podíem definir Google com una companyia d’Internet, però avui en dia podeu sobrepassar amb escreix aquesta definició ja que esteu ficats en el món dels sistemes operatius (Android), el programari d’usuari final (Chrome), o els serveis (Apps per a empreses). Com us definiu a hores d’ara?

Anaïs – Encara que des del naixement de Google la companyia ha començat a treballar en diferents àrees del món d’Internet, l’objectiu continua sent el mateix que quan va néixer: ordenar la informació del món i fer-la accessible i útil per a tots els usuaris. Partint d’aquesta màxima es creen i desenvolupen els productes de Google.

imatica.org – No creieu que són massa àrees per abastar?

Anaïs – Totes les àrees estan interrelacionades entre elles ja que com he esmentat anteriorment parteixen de la idea d’organitzar la informació que existeix i facilitar l’accés dels usuaris a la mateixa. D’altra banda, considerem que mentre hi hagi capacitat d’innovació en una àrea en què podem aportar el nostre coneixement basat en l’objectiu de Google, intentarem dur-ho a terme.

Oficinas de Google España

imatica.org – Teniu dos fronts de batalla oberts que amb prou feines estan despuntant entre els consumidors, els Chromebooks i Chrome OS, i Google TV. Si et sembla bé, comencem amb el primer i et preguntem si el possible mercat de Chrome OS no ha estat fagocitat per Android.

Anaïs – Chrome OS i Android són sistemes operatius de codi obert que estan enfocats a plataformes diferents, Android per a mòbils i tauletes i Chrome OS, en principi, per a Netbooks. No hi ha plans per a què cap substitueixi a l’altre i de moment tenen característiques i qualitats diferents.

imatica.org – Els Chromebooks han baixat de preu recentment, quelcom que s’ha interpretat com el fracàs d’uns aparells dels què molts han dit que sortien massa cars per al què poden fer. Reconeixeu un cert fracàs de la plataforma Chrome OS?

Anaïs – En cap moment ho hem considerat com un fracàs. El sistema operatiu Chrome OS està pensant per a aquells usuaris que la major part del temps estan connectats a la xarxa i no volen perdre gaire temps en mantenir els seus ordinadors allunyats de l’escaneig de virus, millora d’aplicacions i programari, eliminació de programari maliciós, sincronitzacions etc. Chrome OS ha estat dissenyat per oferir als usuaris tota la potència de Chrome i de la web en un dispositiu fàcil d’utilitzar.

imatica.org – Un dels aspectes que més s’ha criticat a Chrome OS és que és un sistema que no té sentit si no s’està connectat a Internet, una situació que desgraciadament es dóna amb molta freqüència en molts països. Per a quan veieu un entorn totalment connectat a qualsevol lloc en la majoria del globus, un “Internet everywhere”?

Anaïs – Si poguéssim saber quan passarà això, seríem endevins…Y Chrome OS està concebut per a treballar en el núvol, per a això, efectivament, l’usuari ha de tenir connexió a Internet, quelcom que cada cop està més estès en tots els països però que esperem que creixi amb el pas del temps.

imatica.org – Pel que fa a pantalles, el televisor és l’última frontera?

Anaïs – No crec que el televisor sigui l’última frontera. Parlar de fronteres dins del món de la tecnologia, a més, és quelcom que trenca les bases de l’obertura sobre la qual es construeix Internet. En aquests moments hi ha multiplicitat de plataformes audiovisuals que es complementen i conviuen i considero que així seguirà per molt de temps.

imatica.org – Logitech ha saltat del carro de Google TV perquè afirma que la plataforma no estava encara acabada i presentava problemes, algun comentari al respecte?

Anaïs – Google TV encara està en els seus primers dies tant des del punt de vista de producte com si ho analitzem des del punt de vista del mercat de les televisions. Com amb altres productes de Google hem volgut llançar una versió quant més aviat millor i rebre “feedback” dels usuaris, la indústria etc. Ara estem enfocats a crear una interfície molt més senzilla i a augmentar el nombre d’aplicacions i estem segurs de que la propera versió serà molt millor i es desenvoluparà i creixerà igual de ràpid que la tecnologia relacionada amb el món mòbil.

Oficinas de Google España

imatica.org – Diuen les males llengües que Sony està ultimant la seva pròpia plataforma per a televisors connectats, en detriment de Google TV. Estem en un moment en què qualsevol té lloc al mercat?

Anaïs – Estem en un moment en què el mercat té molt de lloc encara per a molts jugadors i això és magnífic. Quanta més oferta hi hagi més capacitats té l’usuari de triar i més obligacions tenen les empreses d’oferir un millor producte.

imatica.org – Els continguts tenen realment tanta importància per decantar a l’usuari cap a una o altra plataforma?

Anaïs – Jo crec que avui en dia és l’usuari qui tria quina plataforma consumir i és per això que cada cop més les empreses estan oferint els seus continguts en una gran diversitat de plataformes: mòbils, tauletes, ordinadors…

imatica.org – Entre tants productes, cal acabar focalitzant les energies. El tancament de serveis que heu fet recentment (com Buzz o Wave) respon a la voluntat de centrar-se?

Anaïs – Google llança molts productes perquè considera que forma part del seu caràcter innovador; alguns d’ells funcionen, d’altres no i altres simplement deixen de tenir l’essència que van tenir al seu moment. Per això s’ha fet una revisió dels productes i serveis que hi havia i es va prendre la decisió que part d’ells per les seves característiques no podien ser longeus en el temps.

imatica.org – Per a aquest any vinent, en quins productes o serveis colpejareu més fortament?

Anaïs – Hi ha molts fronts oberts per a l’any vinent però, principalment, caldria destacar: tot allò que s’ha relacionat amb Android i el món mòbil; la part més social amb novetats que es vagin incorporant a Google+ i en la part de desenvolupament de negoci continuar ajudant a les petites i mitjanes empreses a digitalitzar-se i a emprendre el seu negoci online.

imatica.org – Samsung ha estat la triada per treure al mercat els dos últims models de Nexus, el smartphone “de referència”, a més de ser una de les dues fabricants de Chromebooks juntament amb Acer. El que sembla ser aquesta bona relació continuarà i s’ampliarà? veurem el tablet Nexus de la mà de Samsung? o serà un altre fabricant el triat?

Anaïs – Sobre acords als què poguem arribar amb diferents companyies no podem facilitar detalls perquè estaríem especulant sobre els plans de l’empresa.

Oficinas de Google España

imatica.org – Com serà l’encaix de Motorola? (en poques paraules)

Anaïs – No tenim en aquests moments informació per compartir sobre la situació amb Motorola.

imatica.org – Google+ us està resultant molt bé de moment. És possible competir ara com ara amb Facebook? (no només vosaltres, si no qualsevol que ho intenti)

Anaïs – Crec que la primera cosa que cal assenyalar és que Google+ no és una xarxa social, sinó una plataforma que agrupa molts altres productes i serveis de Google ( i s’anirà veient conforme anem avançant en el temps). D’aquesta manera la nostra intenció és oferir a tots els usuaris i empreses una forma de comunicar-se i compartir a la xarxa com ho farien en la vida real i d’aquí que Google+ disposi d’una sèrie de característiques que no tenen altres plataformes socials.

També caldria afegir que la socialització és un fenomen indiscutiblement enriquidor per a Internet i per a tots ja que no només està permetent que els usuaris puguin comunicar-se i compartir sinó que aquesta mateixa informació està formant part del desenvolupament de la web.

imatica.org – No entraré en polèmiques sobre privacitat de les dades dels vostres usuaris, però imagino que sou conscients que una empresa que gestiona la quantitat i la tipologia de les dades que vosaltres gestioneu, genera rumors i antipatia en certs sectors, i vull deixar-ho clar, no per ser vosaltres, qualsevol altre que estigués al vostre lloc despertaria els mateixos sentiments. Què feu per facilitar la transparència de les vostres polítiques de captació i retenció de dades?

Anaïs – Per a Google la privacitat sempre ha estat i continua sent un dels principals pilars a l’hora de crear i desenvolupar productes i serveis tant per a usuaris com per a empreses. De fet, Alma Whitten, és la persona encarregada de coordinar i assegurar que, des del primer pas de creació de producte i servei, la privacitat s’implementi com un element fonamental.

A més, Google, sempre ha advocat per la transparència de la gestió de dades dels usuaris per això hi ha el Tauler de Control de Google (Google Dashboard) des d’on els usuaris poden conèixer les dades associades a cada producte utilitzat en accedir al seu compte, proporciona enllaços per controlar la configuració personal. El Tauler de Control comprèn més de 20 productes i serveis de Google com Gmail, Calendar, Docs, YouTube, Historial web etc.

imatica.org – I aquest proper 2012, quines novetats veurem en aquesta matèria?

Anaïs – Durant el 2012 la companyia es centrarà en continuar innovant i millorant els seus productes i serveis. Entre les principals línies de desenvolupament estan la del món mòbil a través de la plataforma Android i la millora del sistema operatiu. Seguir amb els programes d’ajuda a les empreses en la seva digitalització que els permeti un major creixement; la socialització a través de la nostra plataforma Google+ i la integració dels diversos productes i serveis; i el cloud computing tant per a usuaris com per a empreses.

Oficinas de Google España

Fotografies cedides per: Antonio Tajuelo

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: