Google mesura l’impacte dels tablets

Compartir

GoogleEls mitjans tradicionals poden ser els més perjudicats per la irrupció dels nous tablets lleugers en escena, segons un estudi dut a terme als Estats Units però extrapolable a altres latituds, que també revela que el principal ús d’aquests aparells és recreatiu.

Redacció – Google ha fet públics els resultats d’un estudi dut a terme el passat mes de març als Estats Units, en el que es va entrevistar un total de 1.430 usuaris posseïdors d’un modern tablet PC lleuger sobre l’ús que li donen a aquest aparell. Entraven en ell tant els posseïdors d’un iPad com de dispositius d’altres fabricants.

Tot i que l’estudi ha estat realitzat als Estats Units, país en el qual l’adopció d’aquesta tecnologia va un pas per davant d’altres regions del globus com Europa o Amèrica del Sud, els seus resultats són extrapolables a aquestes altres regions entre d’altres, ja que la dinàmica d’adopció de noves tecnologies segueix l’estela nord-americana en tot el bloc occidental.

El perfil tipus de posseïdor d’un tablet utilitza aquest dispositiu principalment en el domicili particular (82%) abans que a la feina (7%), i fins i tot abans que en mobilitat (11%), encara que curiosament un aparell lleuger d’aquestes característiques està més pensat, precisament, per a entorns mòbils.

Malgrat que el tablet no és considerat encara com el principal dispositiu informàtic (28% així el consideren enfront d’un 72% que no ho fan), està robant hores d’ús a l’ordinador d’escriptori o portàtil. Tot i això, el que més destaca és que el seu ús va en detriment dels mitjans de comunicació tradicionals: diaris impresos (fins a un 59% dels enquestats afirma que utilitza en tablet com a substitutiu en aquest aspecte), ràdio (52%) i televisió (34%)*.

Entre els principals usos que es donen al tablet destaca la seva vessant lúdica, amb un 84% dels enquestats emprant el seu dispositiu per a videojocs. La lectura de notícies es trobaria en quarta posició amb un 61%, pràctica que més terreny li podria estar traient als diaris en paper, mentre que el 56% dels usuaris es connecten a xarxes socials, el 46% consumixen e-books, i el 74% gestiona el seu correu electrònic.

Diguem que si resumim totes les dades que ha donat l’estudi, tindríem que el posseïdor arquetípic d’un tablet l’empra quan arriba a casa seva després de la feina per navegar a Internet, gestionant el seu correu electrònic i accedint a les xarxes socials a través d’apps específiques a més de navegar per la web, probablement per blogs i altres fonts de continguts. Un altre ús que li dóna és per a jugar, també probablement -i per l’èxit que tenen a les botigues en línia com la iTunes Store- amb jocs d’estil ‘casual’ com el popular Angry Birds.

Aquest estudi convé a Google per tal d’esperonar l’interès dels desenvolupadors en els tablets, terreny en el qual ha presentat les seves credencials amb Android 3.0 i alguns exemplars que ja han sortit al mercat, realitzats per fabricants de la talla de Samsung (gamma Galaxy Tab) o Motorola (Xoom, del qual en vam parlar la setmana passada).

D’altra banda, els bons resultats eren previsibles en un segment que ha explotat al llarg del 2010 gràcies a l’iPad i que ara ocupa el lloc en vendes que anteriorment van tenir els netbooks, com a novetat i objecte de desig per als més amants de les novetats tecnològiques.

Més informació

Resultats més detallats de l’estudi (presentació en PDF)

* Per a llegir correctament els resultats cal pensar que en alguns casos es permeten respostes múltiples, com per exemple amb les preferències d’ús, i que això dóna una suma dels totals que supera amb escreix el 100%.

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina