Google pensa que les plataformes mòbils són cosa de dos

Compartir

Eric Schmidt, president de la companyia del cercador, afirma que la lluita entre la seva companyia i Apple és la que està definint el sector de la mobilitat.

Eric Schmidt. Imatge oficial de Google

Eric Schmidt. Imatge oficial de Google

En una entrevista concedida als famosos columnistes especialitzats en noves tecnologies Walt Mossberg i Kara Swisher, del Wall Street Journal i AllThingsDigital, i de la qual se n’han fet ressò diversos mitjans com el mateix AllThingsDigital o l’agència Reuters, Eric Schmidt -antic CEO de Google i actual president de la mateixa companyia- ha minimitzat fins al no-res el paper que tenen jugadors en l’arena mòbil com són Microsoft o RIM, argumentant que la lluita de la seva companyia contra Apple és la que està definint i definirà en un futur aquest sector.

Schmidt minimitza especialment la influència de Microsoft, de la que diu que és una companyia ben dirigida, però que no està al comandament de “l’estat de l’art“, i dubta que la seva estratègia en l’àmbit dels tablets li vagi a sortir bé.

El president de Google va afirmar que la “guerra” entre la seva companyia i Apple beneficia els consumidors en termes econòmics, ja que porta a una baixada general dels preus, però va refusar elegantment tocar el tema de les “guerres de patents” deixant palès, això sí, que són conflictes perniciosos a tots els nivells però excusant-se en què no hi entén gaire del tema i és una cosa que no el fa sentir bé.

Entre altres coses, Schmidt fou preguntat per Mossberg i Swisher sobre una futura app dels mapes de Google per a iOS, ara que aquesta ha estat substituïda per Apple per una de factura pròpia. L’ex-CEO de la companyia de Mountain View va declinar pronunciar-se sobre futurs productes, però si que va afirmar que qualsevol intent en aquest sentit passa per l’aprovació d’Apple.

La companyia fabricant de l’iPhone manté una política de no permetre aplicacions que duguin a terme funcionalitats repetides en el sistema, la qual s’ha aplicat de manera un pèl laxa en determinats casos (podríem considerar que alguns serveis de música fan el mateix que iTunes, i que Amazon és idèntic a iBooks). Amb la seva afirmació, Schmidt sembla estar reptant a Apple per a què li negui l’entrada d’un futur Google Maps per a iOS a l’App Store, cosa que sense cap mena de dubte seria aprofitat pels nois de Sergey Brin i Larry Page de manera propagandística.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Google pensa que les plataformes mòbils són cosa de dos
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: