Google podria accelerar la sortida al mercat de Chrome OS per tal de combatre l’iPad

Compartir

ChromeVerizon Wireless és l’operadora triada, ja que la seva gran rival AT&T és la que té l’exclusiva de l’iPhone i l’iPad als Estats Units. No han transcendit detalls tècnics ni possible data de llançament d’un producte que no està confirmat.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – A ningú se li escapa que, a més de la "guerra" que mantenen Adobe i Apple, la segona d’aquestes dues empreses i Google mantenen una altra guerra, tot i que en escenaris diferents: el dels sistemes operatius per una banda (Android i Chrome OS contra l’iPhone OS) i el dels smartphones per una altra (Nexus One i la resta d’Androids contra l’iPhone). Una de les "armes" de Google, el sistema Chrome OS, hauria de veure la llum prop de les dates nadalenques, però es podria avançar per fer front al gran èxit que ha aconseguit l’iPad.

I és que, com ve sent habitual en els darrers llançaments d’Apple, el tablet de la companyia de Cupertino ha batut rècords amb un milió d’unitats venudes en poc menys d’un mes, tota una fita per a una mena de dispositiu que, si bé no és del tot nova, la companyia de la poma mossegada l’ha descobert per al gran públic, creant una moda a la qual s’hi apunten la resta dels fabricants adaptant les seves creacions o donant-los nova publicitat (cas d’HP amb el Slate i els rumors d’un futur tablet basat en webOS, o Toshiba amb el seu JournE, aparells ja existents abans del llançament de l’iPad).

Sembla que Google tenia previst entrar en aquest mercat a finals d’any amb el Chrome OS, un sistema operatiu basat en GNU/Linux i el seu navegador homònim, concebut per a aplicacions cloud i ideal per a tablets i netbooks. Doncs bé, per tal de no perdre corda en aquest segment emergent, Google podria avançar la sortida al mercat de la seva nova plataforma, i això es podria dur a terme de la mà de Verizon, actualment una de les operadores que ofereixen més suport als smartphones basats en Android.

Ha estat el CEO de Verizon, Lowell McAdam, qui ha revelat aquesta possible col·laboració, segons informa el Wall Street Journal en un article en obert (la majoria dels seus continguts són de pagament). Google, per la seva banda, ha declinat realitzar declaracions al respecte.

No és estrany que sigui Verizon la interessada en llançar un tablet amb el sistema de Google: a més del seu suport a Android, és la seva rival més directa (AT&T) la que ven la versió 3G de l’iPad amb plans de dades en exclusiva, tal i com ja va fer amb l’iPhone. Així, AT&T s’ha convertit en la referència dels maquers als Estats Units, ja que si volen un dispositiu amb connectivitat sense fils (iPhone, iPad) han de recórrer a aquesta operadora.

En no poder entrar Verizon en aquest joc, s’ha de buscar un altre producte per a diferenciar-se, i l’ideal sembla anar a buscar els clients de qui ara és rival d’Apple: Google.

No han transcendit més detalls sobre la iniciativa, ni sobre com serà el tablet ni la data aproximada de llançament. El més probable és que les paraules de McAdam tinguin com a objectiu crear expectació entre el públic potencial de cara a un futur llançament o, almenys, calibrar la reacció d’aquest mateix públic en vistes a continuar amb el projecte o aparcar-lo.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina