Google podria obrir un nou front contra Apple i Microsoft amb botigues a peu de carrer

Compartir

Dublín podria ser el terreny triat per a una prova pilot amb un espai dedicat a peu de carrer en el qual es podrien vendre smartphones, Chromebooks, merchandising, i donar cursos i serveis d’assessorament en l’ús dels serveis online de la companyia de Sergey Brin i Larry Page.

Google pot estar sospesant apuntar-se a l’exclusiva llista d’empreses del món de les noves tecnologies que disposen de botigues dedicades a les principals ciutats del món. L’exemple paradigmàtic d’aquesta estratègia de mercat és Apple amb les seves famoses Apple Store, algunes veritablement icòniques com la que posseeix en el seu propi campus de Cupertino (població que acull els seus quarters centrals), i en la qual s’hi venen objectes únics que no es poden trobar en cap altra Store de la la companyia de la poma, o la de la Cinquena Avinguda de Nova York, amb la seva entrada en forma de cub de vidre. Microsoft també va seguir la mateixa tàctica, fins i tot a vegades assentant-se prop de les botigues de la seva eterna rival.

Però si una marca les ha precedit a totes, aquesta ha estat Sony, amb botigues dedicades específicament a la marca nipona des de ja fa molts anys, gràcies sobretot al fet que aquesta multinacional fabrica tota mena d’aparells d’electrònica de consum amb el que comprèn un ventall prou gran de productes per a muntar una botiga dedicada ben assortida.

Segons rumors que circulen per Internet procedents d’una font propera a Google i dels quals se’n fa ressò el rotatiu Bloomberg, aquesta companyia podria embarcar-se en una aventura semblant obrint la seva primera botiga presencial com a test a Dublín, prop del centre de la capital irlandesa on s’hi troben les seves oficines europees.

L'atri de la seu de Google a Dublin

L'atri de la seu de Google a Dublin

Google ha realitzat una petició a les autoritats encarregades de regular els aspectes urbanístics a la ciutat per a fer unes reformes a les seves oficines. Aquestes inclouen una àrea de restauració i una piscina per als treballadors, però també un espai obert al públic en forma de botiga.

Què s’hi vendrà? Doncs és probable que des del merchandising típic de la companyia del cercador, fins a smartphones amb Android, o Chromebooks. També seria possible que, a imatge i semblança del que es fa a les Apple Store, s’hi oferissin en aquestes botigues cursets i sessions magistrals sobre el maneig de les eines i serveis online de la companyia, i fins i tot que se les dotés d’un espai de “relació social” (llegeixi’s un bar) per fer-ne un punt de trobada més que una simple botiga.

De confirmar-se, la iniciativa de Dublín podria ser una prova pilot, un test que portaria a l’empresa a obrir una sèrie de botigues en diversos llocs del món, o bé a descartar la idea segons el resultat que tingui.

Cal dir que, a Dublín, les oficines de Google no estan en el centre comercial de la ciutat, però que tampoc s’allunyen tant d’ell, amb la qual cosa no arriben amb això a tenir la visibilitat que habitualment tenen les Apple Store (situades en llocs estratègics i grans centres comercials) però que al seu torn pot convertir les oficines de Google en una nova destinació de pelegrinatge dels aficionats a les noves tecnologies.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: