Google podria tornar a provar-ho al camp dels televisors

Compartir

The Verge publica en exclusiva captures de pantalla del que seria la nova plataforma de la multinacional per a smart TVs.

Després del fracàs de Google TV, l’anterior plataforma de la companyia de Mountain View per a smart TVs per la qual només van apostar Logitech i Sony (que van acabar per discontinuar els seus respectius productes), els nois de Sergey Brin i Larry Page podrien tornar-ho a intentar amb una renovada aposta i un canvi de nom: Android TV.

Android TV, segons The Verge. Per a més imatges, consulteu l'article original

Android TV, segons The Verge. Per a més imatges, consulteu l’article original

La publicació nord-americana especialitzada The Verge revela en exclusiva els detalls d’aquesta plataforma, basant-se en uns documents als quals ha tingut accés, sense especificar més el seu origen o contingut.

La nova plataforma diferiria respecte a l’anterior Google TV (també basada en Android) en la interfície, que buscaria més simplicitat, minimalisme, i facilitar la cerca i descobriment de continguts.

Per explotar aquests aspectes, Google fa servir en la interfície d’usuari el paradigma de les targes que ja ha emprat en Google Now, i que en Android TV contindrien pel·lícules o episodis de les nostres sèries preferides.

Aquesta interfície respon també a la necessitat de gestionar el dispositiu des d’un comandament a distància convencional, deixant de banda els complicats comandaments que acompanyaven a Google TV, i que no eren més que teclats complets.

Naturalment la nova plataforma software de Google també podrà ser controlada mitjançant veu i gestos.

Segons continua relatant The Verge, els principals fabricants d’aplicacions de continguts ja estan creant apps per a què la nova plataforma surti al mercat acompanyada per la disponibilitat de pel·lícules, sèries, i dotar d’altres funcionalitats als televisors que puguin ser considerades d’utilitat.

Pel que fa a la gestió dels continguts, i seguint amb les dades proporcionades per The Verge, Google vol que el mateix sistema recomani al televident nous continguts relacionats amb els seus gustos, mitjançant suggeriments, més que ser un mer actor passiu per executar apps que el duguin a aquest contingut.

Això ens deixa obligatòriament en mans d’una alta integració entre les apps i el mateix sistema, ja que les apps han de comunicar quins continguts tenen disponibles per a què el sistema pugui fer cerques a través de tots ells.

També hi haurà lloc per a aplicacions i funcionalitats que no corresponen estrictament a l’àmbit televisiu però que, cada vegada més, trobem en els smart TVs, com la videoconferència a través de Hangouts per a aquells televisors que tinguin o se’ls pugui connectar una webcam.

En l’ecosistema de les smart TV o televisors intel·ligents, cada gran fabricant disposa de la seva pròpia plataforma. També ens trobem amb la Smart TV Alliance, una entitat que agrupa entre d’altres a fabricants com LG, Philips o Toshiba, i que propugna una plataforma unificada a nivell d’APIs per a desenvolupadors, però personalitzada a nivell d’interfície i de botigues d’aplicacions.

No hi ha una plataforma determinant i, fins i tot, un sistema operatiu estandarditzat, tot i que alguns fabricants empren Android personalitzant-ne la seva interfície.

És difícil dir si Android TV tindrà èxit entre els fabricants, tot i que és probable que alguns es vegin arrossegats a llançar un o dos models de televisor amb la nova plataforma de Google per mantenir la bona relació amb la companyia del cercador. Però, quin interès hi tindran realment en ella?

Tret que la puguin personalitzar al punt que se la facin realment seva, és difícil pensar que fabricants com Samsung, Lenovo o LG apostin per un sistema que no és el seu, deixant en mans d’una altra empresa quins continguts veuen els televidents o quins no.

El punt clau d’Android TV hauria de ser, doncs, la possibilitat de personalització per a cada fabricant si Google vol tenir èxit en aquest nou intent en el sector dels televisors.

Queda també per veure quin paper jugarà Chromecast en aquesta estratègia de conquesta del televisor, malgrat que és de suposar que el petit i barat dongle de Google quedarà com una opció de baix cost per a aquells usuaris que busquin menys opcions, un simple reflex del que tenen en el seu telèfon intel·ligent i navegar per la web en pantalla gran.

 

Copyleft 2014 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

Guillem Alsina
Etiquetes: