Google proporciona serveis publicitaris per a ‘feeds’ RSS mitjan

Compartir

Permeten als editors de llocs web guanyar diners amb una nova plataforma publicitària fins ara no explotada.

Redacció iMàtica – La companyia del cercador, els ingressos econòmics de la quan procedeixen gairebé exclusivament de la publicitat que ven (amb alguns afegits com les Google Apps per a empreses) ha posat un peu en un nou terreny per a la publicitat en línia: els ‘feeds’ RSS, arxius en llenguatge XML que es mantenen actualitzats amb les darreres entrades publicades en weblogs i/o pàgines web i als quals els internautes s’hi poden subscriure mitjançant programes específics o gràcies a les funcionalitats dels nous navegadors web, que inclouen lectors de ‘feeds’.
 
Conseqüent amb la seva dependència del que guanya per publicitat, Google busca tots els camps possibles per inserir anuncis, com la ràdio o els vídeos de YouTube, lluny dels ja tòpics anuncis de la Web. El terreny dels ‘feeds’ RSS era, fins ara, verge o gairebé verge per a la publicitat.
 
Feedburner és un servei de gestió de feeds RSS adquirit per Google fa gairebé un any que proporciona eines per a la promoció i ús de feeds per a administradors de pàgines web i podcasters. La nova publicitat introduïda es gestionarà mitjançant AdSense i AdWords, els serveis de Google per a editors i directors de llocs web i per a anunciants respectivament.
 
Des del mateix servei proporcionat per feedburner es poden aprofitar els avantatges que proporcionen els programes de publicitat per a feeds RSS. Un servei que, a partir d’ara, presentarà un "look&feel" més d’acord amb la resta dels serveis de la multinacional del cercador.

 

Guillem Alsina