Google segueix igual per fora, però canvia per dins

Compartir

GoogleL’impacte de la modificació de l’algoritme de cerca va més enllà dels internautes que empren aquest cercador per a la seva activitat diària amb Internet, ja que en afectar els resultats, ha de modificar també les pràctiques de posicionament. De moment, els canvis s’han fet efectius per als Estats Units, però a poc a poc s’aniran estenent als altres països.

Redacció – Fa uns dies, Google (a hores d’ara el principal cercador a l’escena d’Internet) posava deures als experts en SEO (posicionament de pàgines web, per a entendre’ns): en modificar l’algoritme amb el qual el cercador ordena els resultats d’una cerca, certes tècniques i tàctiques de posicionament que abans valien ara poden ser poc eficaces o, fins i tot, inútils, i serà necessari refer-les.

La companyia de Mountain View busca i ha de buscar l’excel·lència, avançar-se al què els usuaris volen d’un motor de cerques com el seu i oferir la màxima qualitat en els seus resultats. En contraposició, els experts en posicionament a sou (SEO, Search Engine Optimization) tenen la missió de fer que les pàgines dels seus clients surtin quant més amunt en els resultats, millor, independentment de que els resultin d’utilitat als internautes, una característica que Google si que ha de mirar.

En aquesta guerra constant que mantenen uns i altres, el “bàndol” dels SEO busca desxifrar quants més detalls millor dels algoritmes de classificació i cerca de pàgines del gegant que, naturalment, són secrets. De tant en tant, Google modifica aquests algoritmes per afinar-los encara més i desbaratar els estratagemes dels SEO més experts, que poden arribar a ser veritables asos en burlar la intel·ligència artificial dels mecanismes de la companyia de Sergey Brin i Larry Page. Naturalment, quan aquests algoritmes canvien, és un tornar a començar.

En la darrera actualització -datada a 24 de febrer-, Google busca oferir la màxima qualitat en els resultats als seus usuaris, deixant fora d’aquests a les pàgines menys rellevants o a aquelles que simplement copien contingut d’altres llocs, al mateix temps que puja en el seu particular rànquing a les pàgines amb continguts frescs i originals.

Segons les estadístiques de la companyia, aquests canvis han afectat a l’11,8% de les cerques realitzades als Estats Units, de moment l’únic país en el qual s’han introduït. Al llarg de les properes setmanes, els mateixos canvis aniran apareixent en les altres versions localitzades del cercador.

Quina serà la utilitat real d’aquests canvis? És difícil de dir; el rànquing de Google és un invent artificial d’éssers humans per a éssers humans, i cadascun d’aquests és diferent dels altres. La qualitat dels resultats sempre l’ha de decidir cadascun de nosaltres per ell mateix, i no és extrapolable als altres, encara que Google s’emporta ara mateix el 85% del mercat de les cerques a nivell mundial. Per alguna cosa serà…

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)