Ha estat l’iPad 2 un altre èxit de vendes?

Compartir

AppleMentre Apple guarda silenci sobre el nombre d’unitats venudes de la segona generació del seu tablet, eBay ha fet públiques les seves dades que indiquen que si, que l’iPad 2 ha aconseguit un altre èxit.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Nou encert comercial d’Apple amb l’iPad 2. Fins ara la companyia de Cupertino no ha fet cap comentari oficial sobre el nombre de vendes obtingudes durant els primers dies per aquest dispositiu, al contrari del què ha fet altres cops, quelcom que ha donat peu a rumors sobre si l’iPad 2 hauria estat un fracàs. Però, en comptes d’Apple, ha estat eBay la que ha parlat.

La companyia nord-americana de subhastes i vendes en línia ha publicat una infografia en la qual es desgrana per països les vendes de l’iPad 2. Més quantitat d’unitats venudes, i més d’aquestes que se’n van fora dels Estats Units, fet que posa de relleu l’interès per saltar-se el decalatge de dies entre la posada a la venda en el país nord-americà i la resta del món, són les dues conclusions que ràpidament es poden extreure de les dades mostrades.

La nota publicada per eBay ha estat aprofitada per rotatius de tot el món per a analitzar les xifres i treure’n les seves pròpies conclusions, si bé la més estesa és també la més òbvia: Steve Jobs i els seus nois han tornat a donar en el clau un cop més, enlluernant als consumidors de tot el món.

També han sortit a la llum alguns informes que s’haurien esgotat les unitats en moltes botigues i que hi ha llistes d’espera de fins a un mes. L’escassetat de peces per culpa del tsunami al Japó i, per tant, la ralentització de les cadenes de muntatge influiria en què Apple no voldria donar nombres de falta d’unitats per no espantar a possibles clients.

El nou iPad és lleugerament més petit i lleuger que el model anterior, incorpora una càmera davantera que possibilita la realització de videoconferència i un processador de doble nucli més potent que en l’anterior generació. Les seves prestacions han dut a molts analistes de mercat a afirmar que supera a la competència i que permetrà a Apple mantenir en gran mesura l’abassegador domini al què ara sotmet al mercat, malgrat que els tablets basats en Android s’enduran part d’aquest pastís.

L’any passat, eBay no va oferir xifres oficials de vendes de la primera generació de l’iPad, el que fa pensar en què ha aprofitat que Apple no parlava d’un tema que interessa i molt a la premsa per avançar-se i aconseguir d’aquesta manera una publicitat gratuïta.

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina