Hashtags a Facebook: win-win

Compartir

Si finalment adopta els hashtags, la popular xarxa social es posicionarà com un mitjà idoni per a promoure la immediatesa i fomentar la viralitat i, al seu torn, impulsarà l’adopció dels hashtags com a icones per a les empreses.

El rotatiu online nord-americà AdWeek dedica un interessant article a analitzar l’efecte que la possible adopció del sistema de hashtags tindria sobre Facebook, i la seva conclusió és que tothom hi sortiria guanyant… potser tret de Twitter.

El hashtag és la “marca de la casa” de Twitter, una icona que bona part de la població reconeix i, sense cap mena de dubte, crida l’atenció dels usuaris del servei de microblog. És per això que ha estat emprat per les grans i petites marques en campanyes publicitàries en televisió o mitjans en paper. Fins i tot espais televisius de debat o documentals suggereixen hashtags als seus espectadors per a què puguin crear una gran conversa global a Twitter.

Segons AdWeek, la seva adopció per part de Facebook potenciaria, en primer lloc, l’adopció de la xarxa social com eina de comunicació d’immediatesa. Fins ara, el lloc preeminent en aquest sentit l’ocupa Twitter, gràcies en bona part a l’ús de hashtags que permet als usuaris de llocs distants del món etiquetar converses de manera que es puguin seguir i respondre entre ells sense necessitat de conèixer-se, mentre que Facebook és el lloc escollit per tenir-hi els amics més propers i els familiars, i posar-hi contingut més “perenne”.

En segon lloc, i degut a la gran presència de marques a Facebook, potenciaria també l’adopció mateixa dels hashtags a la xarxa social i per part de la societat en general gràcies a la gran penetració de l’invent de Mark Zuckerberg.

L’únic que hi podria sortir perdent en tota l’equació és Twitter, per a qui fins ara els hashtags han estat una mena de patrimoni propi i identificatiu, quelcom que podria passar a ser -almenys en l’imaginari popular- de Facebook.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Hashtags a Facebook: win-win
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: