Internet Explorer 8 es veu incapaç de seduir als internautes

Compartir

InternetOpera puja per segon mes consecutiu, mentre Chrome triplica el seu nombre d’usuaris en un any i s’acosta al tercer lloc del Safari d’Apple, que també continua pujant, segons les darreres estadístiques publicades.

Redacció – Sembla que el llançament de l’Internet Explorer 8 al març no ha frenat la caiguda en quant a nombre d’usuaris del navegador de Microsoft, que continua perdent quota de mercat enfront del seu principal rival, el Firefox de la Fundació Mozilla, que mes a mes veu augmentar el seu tros de pastís en el mercat. Aquesta és una de les principals conclusions que es pot extreure de les darreres estadístiques publicades per Net Applications.

Si poc després del seu llançament, semblava que la vuitena versió del navegador de la companyia de Redmond podria frenar l’ascens de Firefox (que va davallar unes dècimes en els mesos de maig i juny), passat l’estiu s’ha pogut constatar que les aigües tornaven al curs que han estat seguint aquests darrers mesos, amb un IE perdent unes poques dècimes cada mes i un Firefox menjant-li terreny lenta però constantment.

Actualment, el browser de Microsoft té poc més del 65% del mercat, mentre que Firefox supera el 23%. D’aquests percentatges, un 16,84% correspon a l’IE 8, mentre que un 12,65 al Firefox 3.5 . En les seves darreres versions, doncs, els navegadors d’ambdues companyies estan molt igualats, un factor que es pot adjudicar al sistema automatitzat d’actualització del Firefox, quelcom que no disposa l’IE.

Entre els altres navegadors destaca el gran creixement de Chrome, que en un any ha passat de l’1,11% del mercat a l’actual 3,17%, acostant-se al tercer lloc que actualment ocupa Safari amb un 4,24%. La sortida de la tercera versió estable del navegador de Google és possible que faci pujar més encara la “cotització” d’aquest programa, alçant-lo a la tercera posició del rànquing en qüestió d’uns tres mesos, ja que en el que porta en el mercat ha aconseguit abastar un 1,20% de penetració.

Mentre, Safari puja lleugerament la seva quota de mercat, malgrat que la quarta versió d’aquest browser pateix d’algunes mancances pel què fa al seu rendiment sobre sistemes Windows que li han valgut crítiques de la premsa especialitzada. És curiós notar que si bé la quota de mercat de Mac OS és del 5.12% i la versió Classic d’aquesta plataforma ha desaparegut del mapa, això vol dir que alguns usuaris de Mac empren Firefox sobre el sistema operatiu de Cupertino.

La lleugera recuperació d’Opera (2,19% dels usuaris, igualant la seva quota de febrer del 2009) es deu al 0,89% que ha aconseguit la nova versió 10 del navegador noruec, aconseguit en poc menys d’un mes després del seu llançament, una xifra gens menyspreable respecte al lloc que ocupa Opera. Queda per saber si en aquests nombres també hi ha influït la denúncia presentada per Opera contra Microsoft, i que ha desembocat en la futura inclusió en Windows 7 d’un sistema que permeti seleccionar browser a l’usuari. Aquest afer ha obtingut gran transcendència mediàtica, el què ha portat el nom d’Opera a molts usuaris que potser abans no el coneixien i s’han animat a provar-lo.

La inclusió de la funcionalitat Turbo d’aquest navegador, molt útil per als usuaris en mobilitat, pot haver animat a aquests a emprar massivament el navegador noruec, un altre factor que pot haver fet inclinar la balança.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)