Internet li ha guanyat la partida als mitjans de comunicació “tradicionals”?

Compartir

Gonzalo Salsas, Director General de NTT Europe Online a Espanya: "Els darrers tancaments de mitjans de comunicació demostren que Internet està guanyant la partida a la informació tradicional".


Redacció/Nota de premsa – El passat 29 de gener s’anunciava que deixaven de produir-se les edicions locals del diari gratuït Metro en tota la geografia estatal. Una víctima més de la crisi? alguns opinen que, més que una conjuntura temporal, aquesta es tracta d’una mostra més de la tendència dels mitjans tradicionals a dirigir-se cap a Internet.

"Els mitjans electrònics permeten una actualització immediata de la informació, permeten emprar vídeos i imatges per completar-la i, el que és més important, permeten la interacció del lector", comenta Gonzalo Salsas, director general de NTT Europe Online. "Internet ofereix possibilitats pràcticament infinites, tant per a l’usuari, com per al propi mitjà de comunicació, que es pot acostar més als seus lectors, conèixer la seva opinió i les seves necessitats informatives", per afegir que "Avui en dia, els mitjans de comunicació han de mantenir un equilibri entre el que era el seu suport tradicional i adaptar-se als nous temps, oferint als internautes el contingut que necessiten. Amb el perfeccionament de les tecnologies Web 2.0 l’usuari pot consumir continguts i compartir continguts audiovisuals a gran velocitat".

El debat no és nou, ni tan sols en el terreny dels nous mitjans de comunicació que ens ha deparat el tram final del segle XX; ja quan la ràdio començava a popularitzar-se, molts van vaticinar que el nou invent significaria la fi dels diaris impresos, que avui segueixen tenint la seva força i el seu espai vital. Però és que amb el cinema va tornar a sorgir la idea que aquest nou mitjà acabaria amb la ràdio en afegir a la comoditat de sentir els continguts, la riquesa de veure’ls. Novament no fou així.

Malgrat tot, Internet presenta una particularitat: és capaç d’unir tots els mitjans en un sol suport físic: ràdio (podcasts), TV tradicional (en streaming), TV a la carta (vídeos a seleccionar per part de l’usuari com a YouTube) i text (blocs, llocs de notícies,…).

Diversos factors frenen que Internet prengui a l’assalt la resta de mitjans, però sense cap mena de dubte el debat està servit.

Guillem Alsina