La propera generació de l’iPad deixarà a l’actual com a “eReader de baix cost”

Compartir

Probablement Apple seguirà la mateixa estratègia comercial que, veladament, va introduir amb el llançament de l’iPhone 4S, quan va deixar a l’iPhone 4 i fins i tot al 3GS com a smartphones de baix cost per a un mercat menys benestant però igualment interessant.

Quina serà la vida de l'iPad 2 després que la tercera generació del tablet d'Apple surti al carrer? Imatge cortesia de Robert Scoble a Flickr sota llicència Creative Commons

Quina serà la vida de l'iPad 2 després que la tercera generació del tablet d'Apple surti al carrer? Imatge cortesia de Robert Scoble a Flickr sota llicència Creative Commons

Si bé quan va sortir al carrer l’iPad 2 es va deixar de fabricar la primera generació d’aquest tablet, l’estratègia que sembla haver adoptat Apple amb l’iPhone 4S (rebaixar substancialment el preu dels models anteriors per a què ocupin el segment de smartphones de rang mitjà) podria ser la mateixa que es prengui amb l’iPad 3.

Així, el fabricant de Cupertino es decantaria cap a un segment de consumidors que no vol adquirir un iPad d’última generació per l’alt cost que això suposa, però que està disposat a sacrificar algunes prestacions d’última fornada a canvi de que se li proporcioni un dispositiu semblant a un preu altament competitiu.

En aquest sentit, el mercat podria estar esperant una rebaixa en el preu de l’iPad 2 que el deixi entre 300 i 400 euros.

Malgrat que en el cas de les operadores es pot adduir que la rebaixa dels models anteriors d’iPhone és resultat de la iniciativa pròpia més que d’una campanya d’Apple, dos són els factors que fan dubtar de tal afirmació a molts analistes: d’una banda, a la companyia de Cupertino li agrada lligar curt als seus partners, en aquest cas les operadores, fixant-los unes condicions que alguns qualifiquen de lleonines per tal de vendre el seu iPhone. En aquest escenari, seria impensable que les operadores decidissin baixar pel seu compte els preus dels iPhone sense consultar abans amb Apple.

El segon factor és el preu de compra d’un iPhone que les operadores paguen a Apple. També és gairebé impensable que les operadores regalin les anteriors generacions del terminal sense treure’n res a canvi.

Per tant, i assumint aquest hipotètic cas, la decisió final queda en mans dels executius de la companyia de Cupertino, que hauran de decidir el destí de l’iPad 2 després de la sortida al mercat de la tercera generació de la seva tauleta quan aquesta sigui llançada.

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: