Kiko Fuentes, director de contingut de Yes.fm: “La indústria de la música s’ha de renovar i adaptar-se als nous temps o arriscar-se a morir”

Compartir

Les vendes de música digital segueixen creixent a mesura que la indústria musical va desenvolupant nous models de negoci com www.yes.fm. El negoci de la música digital va generar 3.700 milions de dòlars a nivell mundial l’any passat, enfront dels 3.000 del 2007, segons un estudi de la Federació Internacional de la Indústria Fonogràfica.


Nota de premsa – La Federació Internacional de la Indústria Fonogràfica (IFPI) acaba de presentar un estudi que indica que, per sisè any consecutiu, en el 2008 la venda de música digital va créixer respecte a l’exercici anterior. Així, el negoci va generar 3.700 milions de dòlars a nivell mundial en el 2008, un 25% més que l’any anterior, i les vendes van abastar el 20% de les vendes totals de música, enfront d’un 15% en el 2007.

Kiko Fuentes, director de continguts de www.yes.fm, afirma que "aquestes dades recolzen la nostra idea que el negoci de la música ha de canviar i reorientar-se per adaptar-se als hàbits de consum actuals. A poc a poc s’està començant a perfilar el futur de la indústria de la música. De fet, la web Arstechnica ha publicat recentment un reportatge on assegura que les aplicacions que, com www.yes.fm, no necessiten cap mena de descàrrega d’Internet, fenomen conegut com a "cloud computing", seran una de les tendències confirmades dels propers anys. La música està seguint aquestes prediccions, i en comptes de ser descarregada, s’escolta mitjançant streaming, una solució molt més còmoda per a l’usuari, ja que evita que s’ocupi espai en el seu ordinador de manera inútil i suposa una solució còmoda i ràpida per accedir a les seves cançons preferides. En definitiva, ja se sap que el futur passa per les plataformes de música en línia, i això suposa un gran avanç".

www.yes.fm aposta pel creixement del consum de tota la música a només un clic, a mesura que es vagi desenvolupant la connectivitat. El consum de música per descàrregues serà una cosa antiquada i obsoleta, com ja passa amb els suports físics. "És clar que quan sigui possible tenir tota la teva música a tan sols un clic de distància, sense ocupar espai, sense alentir el teu ordinador i sense necessitar enutjosos processos de descàrrega i conversió d’arxius, els usuaris preferiran sense cap mena de dubte el streaming a la descàrrega. I en uns pocs anys el "downloading" serà cosa del passat", afirma Fuentes. "S’està assistint a un canvi de model en el qual els joves prefereixen escoltar música a l’instant i de manera completament gratuïta i personalitzada, tal com oferim a www.yes.fm. Enmig d’aquest remolí de canvis cal renovar-se i adaptar-se a aquest nou consum o morir".

És més, l’informe de la IFPI revela un dels grans problemes del model de consum de música actual: més de 40 milions d’arxius de música van ser descarregats de manera no autoritzada pels usuaris d’Internet l’any passat i això segueix provocant que una gran part de les descàrregues de música no donin beneficis als artistes o productors.

Per a la IFPI, la solució per frenar els intercanvis és interrompre les connexions dels anomenats ‘pirates’, enlloc d’amenaçar-los amb multes.

"Demonitzar a l’usuari i tallar el servei d’Internet a qui es descarregui música de manera irregular no és viable, sensat ni realista. La solució per frenar les descàrregues indiscriminades passa perquè la indústria de la música canviï d’un cop per adaptar-se als nous temps", proposa Fuentes. "A www.yes.fm oferim, mitjançant el sistema d’escolta per streaming, una nova forma de gaudir de la nostra música preferida de manera gratuïta i completament legal. És més, creiem que simplement atenent i satisfent les necessitats de consum de música amb iniciatives adaptades a la societat actual, la gent optarà per no descarregar música compulsivament, perquè li mancarà tot el sentit".

Sobre Yes.fm

Yes.fm, el primer servei de música en línia que permet escoltar més de 2 milions de cançons procedents del repertori històric i actual de les quatre grans discogràfiques (Universal, Warner Music, SonyBmg i EMI) i de múltiples Segells independents, amb una marcada especialització en contingut espanyol. Crear i compartir llistes de reproducció, escoltar les dels altres, accedir a les millors seleccions fetes per especialistes, disposar d’un espai personal i relacionar-se amb altres usuaris de gustos afins, Yes.fm és una xarxa social musical a la mida dels seus usuaris. Yes.fm s’inscriu com a alternativa per arribar a tota la música de manera directa i senzilla. El repartiment dels ingressos amb els artistes i els productors fonogràfics assegura tant el suport de la indústria musical com la viabilitat econòmica del projecte. La música estava demanant un canvi, Yes.fm el porta.

Guillem Alsina