Kindle Fire es menja el mercat de tablets Android als EEUU

Compartir

Un recent estudi de comScore revela un creixement gairebé del doble per al lector de llibres/tablet d’Amazon, amb el qual i, literalment, es menja la competència.

Kindle Fire. Imatge realitzada per Jason Weaver i publicada a Flickr sota llicència Creative Commons

Kindle Fire. Imatge realitzada per Jason Weaver i publicada a Flickr sota llicència Creative Commons

Quedi clar per endavant que les xifres que donaré es refereixen al mercat nord-americà, i degut a la disponibilitat del Kindle Fire en altres països i a les preferències dels usuaris en diversos mercats, no és extrapolable fora de les fronteres dels EUA, malgrat que si que dóna lloc a conclusions dignes de ser tingudes en compte independentment de fronteres.

La consultora comScore ha posat en marxa una nova versió de Device Essentials, un sistema de captació de dades d’ús de dispositius electrònics entre els usuaris finals, que permet dur a terme estadístiques i estudis. I el primer resultat d’aquesta nova eina ens permet veure l’evolució de les vendes de tauletes Android en el mercat nord-americà. Un avançament: Kindle Fire arrasa.

El tablet (que va començar essent un lector d’ebooks, però la consideració del qual a tauleta ha canviat ràpidament) d’Amazon domina la classificació dels més venuts, però ho fa d’una manera molt més contundent que al desembre passat: d’un 29,4% ha passat a un 54,4% al febrer. La campanya nadalenca no li hauria pogut anar millor al famós llibreter.

Els que més han patit la brutal envestida d’Amazon són, principalment, els dos següents classificats a la llista de tauletes Android: Samsung i Motorola. La primera ha caigut del 23,8% al 15,4 , mentre que la segona ha baixat de l’11,8 al 7%.

La que més bé aguanta l’embestida és Asus, que amb el seu Transformer es queda en una mitjana del 6,3% del mercat dels tablets Android als Estats Units, inamovible. A partir d’aquí, altres fabricants com Toshiba, Acer o Sony que disposen d’uns pocs punts percentuals de mercat cadascun.

Recordem que aquestes estadístiques es refereixen només a l’àmbit dels tablets Android, no entrant en les xifres el còmput de les vendes dels iPad’s. Per a fer-nos a la idea del que representen els números incloent les vendes de l’iPad (o sigui, les vendes globals de tablets per als Estats Units) de manera simplificada, hauríem de multiplicar les xifres proporcionades per comScore per 0,4.

L’estudi tampoc agafa en consideració el Nook de Barnes&Noble per considerar-lo un lector d’eBooks. Personalment, no estic gaire d’acord amb aquesta distinció entre el Kindle Fire i el Nook, perquè ambdós tenen el mateix potencial.

Les claus d’un èxit

A què és degut el gran èxit del Kindle Fire? La relació preu/prestacions és realment bona; amb un preu contingut, tenim una tauleta que permet als usuaris realitzar totes les tasques que necessiten i, fins i tot, alliberar tot el seu potencial amb tan sols “rootejar” l’equip. Aquest és el principal punt d’atracció per als consumidors.

Contra el preu dels 199 dòlars que costa, Samsung o Motorola poc poden fer si no poden (i volen) baixar el preu final dels seus dispositius.

De la mateixa manera, el Nook pot ampliar les seves funcionalitats amb la instal·lació de la ROM CyanogenMod, que allibera el seu potencial com a tauleta.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Kindle Fire es menja el mercat de tablets Android als EEUU
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: