La descàrrega d’apps per a Android només té èxit en els smartphones

Compartir

Els posseïdors de televisors connectats amb Google TV empren essencialment les aplicacions preinstal·lades en els seus aparells, mentre que en els tablets s’empren indistintament les apps específiques d’aquests aparells o les de smartphones.

Televisors intel·ligents en el passat CES de Las Vegas

Un recent estudi dut a terme per Xyologic revela, entre altres coses, que el percentatge d’aplicacions descarregades en els televisors intel·ligents equipats amb la plataforma Google TV és mínim si el comparem amb el nombre d’apps que ja vénen preinstal·lades a l’aparell: tan sols un 7,3% dels programes que executen els posseïdors d’un televisor Google han estat descarregats des de l’Android Market.

En total, s’estima –segons les xifres presentades per Xyologic– que hi ha una base de 4.793.000 apps instal·lades en televisors Google, de les quals 352.000 són descarregades. L’informe parla de les preferències dels usuaris, adduint que en l’entorn tablet, les apps més utilitzades són aquelles que procedeixen dels smartphones, i no les creades expressament per a aquests dispositius. Examinem algunes claus dels possibles motius d’aquestes pautes i les seves possibles conseqüències.

Tal com indica Xyologic, a hores d’ara només Sony i Logitech comercialitzen solucions basades en Google TV, la primera mitjançant una gamma de televisors i ambdues amb sengles set-top-boxes. Samsung o LG són companyies que han anunciat i presentat productes basats en Google TV, però que no es troben encara a la venda fora de Corea. La resta de televisors intel·ligents munten solucions diferents o sistemes basats en Android però no específicament en el sistema Google TV –almenys, no els comercialitzats fora de Corea del Sud o el Japó–, com per exemple el televisor presentat per Lenovo en el CES, el primer del món funcionant amb Ice Cream Sandwich, però la interfície i serveis del qual són muntats directament pel fabricant xinès, no sent els habituals de Google per a televisors.

Aquesta oferta és, sense cap mena de dubte, insuficient per generar un ampli interès tant entre els consumidors com entre els desenvolupadors. A més, la veritable “guerra” de plataformes televisives que estem vivint, fa que encara quedi per decidir quin sistema centrarà l’interès dels usuaris i, per tant, per a quin serà millor escriure apps. Els desenvolupadors estan, doncs, a l’espera de que es decideixi qui guanyarà aquesta batalla.

En el cas dels televisors que munten un Android fet a mida, com també ofereixen una botiga d’aplicacions a mida, el millor és parlar amb el fabricant per a incloure la nostra app en el seu Market virtual i, com en la majoria dels casos estem parlant d’Android 2.x, ja serveix la mateixa versió que tenim per a smartphones.

En el cas dels tablets, la possibilitat d’usar la mateixa app que tenim en els nostres smartphones fa que molts desenvolupadors deixin de banda la possibilitat de crear una versió específica dels seus programes per a aquest format de maquinari, confiant que si els usuaris s’han vist seduïts per la seva creació per al seu telèfon, la mateixa serà capaç de seduir-los també en els seus tablets.

El que farà falta en ambdós segments de mercat és que aquests madurin.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: