La identitat digital transcendeix al món laboral i personal, però no sempre de forma positiva

Compartir

CibersocietatEspanya es troba al capdavant d’Europa, amb un 13,31 per cent, com el país que fa més cerques a Internet sobre els aspirants a llocs de treball.

Nota de premsa – 1&1 Internet, un dels principals proveïdors d’allotjament web del món, adverteix sobre l’increment de l’impacte que la informació personal digital pot tenir en el món real. Segons l’estudi “Coneixes la teva identitat Digital?” presentat per 1&1, prop d’un 75% dels enquestats reconeix que hi ha informació sobre ells a Internet, i de fet, més d’un 23% ha lamentat algun cop haver penjat certa informació seva a la Xarxa.

L’informe l’ha realitzat la consultora Global Market Insite per al proveïdor de solucions d’Internet 1&1. L’informe analitza la percepció i repercussió de la informació personal que es pot trobar a Internet o les xarxes socials. Per a això, la consultora ha comptat amb la participació de 4.000 internautes majors d’edat, als quals s’ha enquestat de forma online.

L’anàlisi s’ha dut a terme a Anglaterra, Espanya, Alemanya i França, amb 1.000 enquestats en cadascuna de les regions.

L’estudi revela també que, encara que som el país menys preocupat per la informació personal que circula a Internet amb un 47,20%, prop d’un 57% admet realitzar cerques d’informació personal a la Xarxa a través de Google, YouTube o diferents xarxes socials, per a trobar informació sobre nous amics, parella o fins i tot sobre els aspirants a un lloc de treball.

En aquest sentit, i malgrat ser els menys preocupats d’Europa, Espanya està al capdavant, amb un 13,31%, en cerques d’informació personal a través d’Internet abans de contractar un treballador, per davant d’Alemanya, França i Anglaterra, i lidera també, amb un 14,77%, la llista de persones que reconeixen haver acabat una relació d’amistat o sentimental com a conseqüència d’haver descobert alguna informació compromesa a la Xarxa com ara fotos, perfils en xarxes socials o entrades de blocs. Tot això constata que la informació personal que circula sense control per les xarxes pot afectar tant la nostra vida personal com la professional, i no sempre d’una manera positiva.

Conseqüències negatives

Ja s’han donat els primers casos d’acomiadaments com a conseqüència de diferents aparicions o actualitzacions en els perfils de les xarxes socials o vídeos penjats a YouTube. Una jove britànica fou acomiadada de l’empresa on treballava, després de comentar en el seu perfil de Facebook que s’avorria a la feina, igual que un grup d’hostesses després de realitzar diversos comentaris negatius sobre l’aerolínia en la qual treballaven.

Les xarxes socials són un complex entramat de relacions, on no és impossible controlar la informació que poden veure altres persones sobre nosaltres, a pesar dels diferents nivells de privacitat” explica Eva Vennemann, responsable de comunicació d’1&1 per al Sud d’Europa. A més, la companyia adverteix de com n’és de complicat esborrar o eliminar de forma permanent de la xarxa informació relativa a un mateix.

Per descomptat que les xarxes socials tenen molts punts positius, i faciliten les relacions tant personals com professionals, però és necessari aprendre i conscienciar sobre la importància de no compartir informació personal ni tota mena de detalls” afirma Vennemann. “Hi ha altres alternatives per a poder compartir fotos o informacions i poder controlar amb qui vols compartir-les, com les webs personals”.

Les xarxes socials ja no són només cosa dels joves

L’estudi “Tens una identitat digital?” de 1&1 també desvela que les xarxes socials no són només cosa d’adolescents o joves. Prop del 50% dels enquestats entre 46 i 55 anys reconeix que hi ha informació personal d’ells a Internet, i més d’un 15% afirma haver buscat informació personal de terceres persones. Fins i tot un 10% en aquesta mateixa franja d’edat desvela que ha buscat informació sobre possibles parelles sentimentals.

Per a 1&1 és important destacar els èxits i el creixement exponencial de les xarxes socials, però cal destacar també la necessitat de conscienciar i educar els internautes a emprar aquestes eines amb precaució. És necessari establir límits a la informació que exposem a un nombre il·limitat de persones. De la mateixa manera que es cuida la intimitat en la vida real, és necessari aprendre a preservar i protegir la identitat digital.

Sobre 1&1 Internet

1&1 Internet és una filial de United Internet, companyia que cotitza a la borsa alemanya (TecDax). 1&1 es va fundar el 1988 i és proveïdora de més de 10 milions de dominis, gestionant més de 55.000 servidors en els seus set centres de dades de màxima seguretat. A més, 1&1 compta amb més de 7,5 milions de contractes a escala mundial.

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)