La indústria cinematogràfica nord-americana opta per col·laborar per enfrontar-se als nous temps

Compartir

Els presidents de les principals productores presenten conjuntament Ultraviolet, un servei de pel·lícules al núvol i multidispositiu.

Els presidents de les principals productores cinematogràfiques nord-americanes a la presentació d'Ultraviolet

Els presidents de les principals productores cinematogràfiques nord-americanes a la presentació d’Ultraviolet

S’ha acusat moltes vegades a les indústries cinematogràfica i musical d’estar ancorades en el passat i viure d’esquena al nou món digital, malgrat que des d’ambdues s’han llançat algunes iniciatives per posar-se al dia. Potser el que faltava era un enteniment a múltiples bandes i no que cadascuna faci la guerra pel seu compte.

És frustrant per a molts consumidors el comprar-se, per exemple, un smart TV Sony, i tenir accés al catàleg de pel·lícules de la productora de l’empresa, però no als films d’altres companyies. O instal·lar Google Play i tenir accés a un catàleg força restringit per culpa dels acords (o, més aviat, la seva manca) entre la companyia de Mountain View i les diverses productores o un subconjunt d’aquestes.

Els únics sistemes de distribució de pel·lícules en format digital i online que estan funcionant realment bé són potser iTunes i Netflix, però les productores estan lligades a les condicions que els posin les empreses que hi ha al darrere. És probable que aquest hagi estat el motiu principal (o el que ha acabat tenint més pes d’entre diversos) per dur a terme l’impensable: la unió de diversos gegants de la producció cinematogràfica per donar a llum un sistema de distribució online de vídeo multiplataforma i ‘multimarca’ (disposarà de títols de tots els seus participants).

Es tracta, concretament, de Warner Brothers, Sony, Universal, 20th Century Fox, i Lionsgate, la flor i nata de la potent indústria de l’entreteniment cinematogràfic dels Estats Units, que ha comptat amb una representació d’honor en el CES, els seus respectius presidents. El nom del nou servei és, si més no, curiós: Ultraviolet (que, casualment, coincideix també amb el nom d’un film).

Ultraviolet es defineix com un servei en el núvol amb el qual els seus usuaris podran disposar de les seves pel·lícules allà on vagin, en qualsevol dels dispositius suportats. D’aquesta manera, no hauran de dur a sobre les pel·lícules, és probable que ni tan sols dispositius si, per exemple, els televisors de l’hotel en el qual s’allotgin tinguin capacitat d’executar apps, i aquesta en concret.

Com qualsevol iniciativa d’aquesta mena que vulgui tenir èxit, Ultraviolet compta amb un nombrós grup de partners, fabricants de maquinari que inclouran l’app del servei en els seus desenvolupaments. Els primers en anunciar la seva col·laboració són Sony (naturalment, en estar també entre les productores fundadores), LG, Panasonic, Philips, Samsung, Toshiba i Vizio.

En la breu intervenció que han fet els presidents de les companyies fundadores no s’han donat a conèixer dates de disponibilitat ni preus, tot i que és probable que estiguem parlant de dins de molt poc i d’uns preus prou competitius per fer l’oferta atractiva als actuals usuaris d’iTunes o Netflix.

Tampoc s’ha especificat la disponibilitat geogràfica de la iniciativa, encara que també podem extrapolar que serà inicialment per als Estats Units i s’anirà estenent gradualment a Europa, Àsia i la resta del món.

 

Copyright (c) 2013 www.imatica.org
Tots els drets reservats. Es permet la lliure reproducció del titular de la notícia, així com la citació de la URL dins del servidor www.imatica.org sota qualsevol circumstància, però sense reproduir total o parcialment cap altra part del text sense l’autorització explícita per part de l’autor o el mitjà

Guillem Alsina
Etiquetes: