La invasió de tablets no ha fet més que començar
L’iPad no ha estat res més que el primer exponent d’una allau de tablets que ens començarà a arribar a partir d’aquest setembre i fins a la campanya nadalenca. Per al 2015, aquest segment podria representar gairebé una quarta part de les vendes d’ordinadors als Estats Units (xifra fàcilment extrapolable a altres regions), i els tablets de gamma alta podrien eclipsar als ordinadors portàtils.
Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Glenn Lurie, president de dispositius emergents de l’operadora nord-americana AT&T, va analitzar fa uns dies per a la web de Bloomberg el futur dels dispositius mòbils tipus tablet com l’iPad. Des de la seva privilegiada posició, Lurie controla l’evolució no només del terminal d’Apple, sinó també les iniciatives dels altres fabricants.
Lurie va declarar a Bloomberg que els tablets de més prestacions devoraran una part del mercat dels laptops (ordinadors portàtils). Els avantatges d’aquests equips per a alguns usuaris són evidents, tot i que també pateixen de mancances (com la falta de teclat físic, un element apreciat per molts usuaris), el que portarà a que no desaparegui cap dels dos formats de màquina, si no que ambdós coexisteixin.
Per a Forrester Research, ja en el 2012 les vendes de tablets als Estats Units podrien superar a les de notebooks i netbooks. Aquest segment, el dels tablets, també es diversificarà, amb aparells més petits i orientats a l’oci personal (com la Dell Streak), i altres més enfocats a la productivitat i el treball, com la prevista i probable incursió de RIM (BlackBerry) en el sector.
Per a les operadores, aquests dispositius sembla que són un bon negoci, ja que molts dels aparells inclouen espai per a una SIM o una microSIM amb connexions de gran ample de banda mòbil, una font constant d’ingressos per a l’operadora que ven el dispositiu. De la mateixa manera que els telèfons mòbils, aquests tablets seran finançats per l’operadora.
Les xifres presentades a l’article de Bloomberg són extrapolables a altres llocs del món, tot i que potser amb unes dates d’implantació lleugerament diferents, depenent del poder adquisitiu dels ciutadans dels diferents països.
Més informació
Copyleft 2010 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org
- FutureBuds: els auriculars que saben quan te’ls has tret - 7 de març de 2019
- Paymo, el primer smartphone-cartera veritablement digital - 7 de març de 2019
- Mobile World Congress: algunes conclusions interessants - 4 de març de 2019