La plataforma televisiva de Google tocada de mort?

Compartir
El nou Google TV 2.0 basat en Honeycomb

El nou Google TV 2.0 basat en Honeycomb

Logitech discontinua el Revue i no en un traurà successor, mentre es diu que Google TV podria no comptar molt en els plans futurs de Sony. El gegant del cercador es troba davant d’un fracàs?

Google podria haver d’anar començant a acceptar un dels seus primers fracassos si es confirma (quelcom que només es farà a mitjà/llarg termini) que els fabricants de televisors perden interès en la seva plataforma Google TV.

És el cas de Logitech, que ha patit un tortuós camí amb el seu set-top-box Revue, que munta la primera versió de Google TV. Aquest no ha conegut un cert èxit fins que el seu preu va baixar dels 300 dòlars que costava inicialment a una oferta especial de 99 dòlars. Fa poc, el CEO del fabricant suís confirmava que s’esgotaran els estocs d’aquests aparells i que ja no se’n fabricaran més ni es concebrà un substitut, no almenys fins que la plataforma Google TV tingui un cert èxit.

Guerrino De Lucca, el CEO de Logitech, va dir que actualment Google TV és un producte que presenta diversos problemes, que necessita de més desenvolupament, i que la companyia va cometre una errada en utilitzar-lo en aquest dispositiu. Tota una bufetada en plena cara de Google.

Logitech Revue

Logitech Revue

Però no és l’únic fabricant que fins ara s’ha compromès amb la multinacional del cercador per a després dubtar del projecte o, almenys, això sembla.

Rumors sense confirmar apunten a què Sony comptaria poc amb Google TV per als seus plans de futur en un terreny, el dels televisors, en el qual els fabricants sud-coreans LG i Samsung li han menjat molt de terreny. La veritat és que en una recent entrevista al rotatiu Wall Street Journal, Howard Stringer (President i CEO de Sony), va afirmar que la companyia que dirigeix està buscant la manera de diferenciar els seus televisors dels de la competència. Això ha avivat els rumors d’una nova plataforma pròpia de la multinacional nipona.

A més, l’estratègia de Sony passa pels continguts en diverses pantalles (televisors, smartphones, ordinadors, tablets), amb el que la creació d’un programari propi a mida de les seves necessitats guanya força.

Sony és, juntament amb Samsung, un dels principals puntals de Google TV, amb la qual cosa la pèrdua d’aquest associat o el seu desinterès en la plataforma, provocaria un seriós perjudici a Google.

Altres jugadors, com Panasonic amb Viera, disposen d’opcions de TV connectada que no empren cap de les plataformes estàndards com ara Google TV, i l’Apple TV, que també es fan forts.

La conclusió és que, si vol salvar la seva plataforma, Google haurà de treballar molt estretament amb els fabricants de televisors, fer-los una proposta atractiva a tots els nivells (econòmica, de continguts, de personalització i diferenciació…), o bé agafar el bou per les banyes i llançar el seu propi maquinari. Potser en aquest cas es faria sota el segell de Motorola?

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: