La potència de la Xina es deixarà sentir fins i tot en els mitjans de comunicació especialitzats

Compartir

El fet de que totes les grans marques fabriquen en el gegantí país asiàtic farà bascular l’origen de les fonts de filtracions des dels Estats Units (on es dissenyen la majoria dels gàdgets) fins a la Xina.

Imatge de Philip Jägenstedt a Flickr sota llicència Creative Commons

Imatge de Philip Jägenstedt a Flickr sota llicència Creative Commons

És un fenomen que ja es pot palpar, i que personalment l’estic veient: des de fa un temps són molts els rotatius especialitzats en noves tecnologies de tot el món que es refereixen a fonts de publicacions xineses per donar llum verda a rumors i filtracions sobre nous i futurs productes.

Amb anterioritat, aquestes fonts gairebé sempre procedien dels Estats Units, país en el qual es dissenyen -i fa anys es fabricaven- la majoria dels gàdgets electrònics d’alta tecnologia consumits arreu del món.

Aquest panorama ha canviat, i no només amb la irrupció de grans marques que no són ‘occidentals’ ni japoneses, com Samsung, un gegant sud-coreà que ha irromput amb força en la darrera dècada en el panorama de la telefonia mòbil desbancant a Nokia com a líder en aquest sector i, fins i tot, a Apple en termes de vendes absolutes.

Tant aquesta companyia com els altres fabricants, dissenyen i investiguen en els seus respectius països però la producció es centralitza a la Xina per motius de costos. Això obliga a què els fabricants xinesos disposin d’informació privilegiada sobre els nous i futurs dispositius abans de què aquests entrin ni tan sols a les cadenes de muntatge.

Això és tota una oportunitat per als mitjans de comunicació xinesos especialitzats en noves tecnologies, que fan el seu agost a base de les filtracions procedents no ja de l’origen, dels dissenyadors i de fonts properes a les empreses, si no dels qui estan encarregats de fabricar les peces i unir-les per a crear un smartphone, tablet o qualsevol altre dispositiu.

Per exemple, l’encàrrec per part d’una empresa, de pantalles de determinada mida i resolució, pot donar pistes sobre el futur successor d’una reeixida línia de smartphones.

I això només és el principi d’una tendència que anirà en augment. Els mitjans xinesos guanyaran influència i exclusives als mitjans ‘occidentals’, i es crearan noves referències en l’àmbit comunicatiu.

Potser, el poper canal de televisió temàtic sobre tecnologia (una mena de CNN tecnològica) podria néixer a la Xina, i no als Estats Units…

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

La potència de la Xina es deixarà sentir fins i tot en els mitjans de comunicació especialitzats
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: