La publicitat, una altra disciplina que s’ha d’adaptar als nous temps i mitjans

Compartir

Gonzalo Salsas, Director General de NTT Europe Online a Espanya: "La publicitat també s’ha d’adaptar als nous temps d’Internet".


Nota de premsa – Segons una enquesta que acaba de publicar la consultora Deloitte, els joves d’entre 14 i 25 anys passen menys temps enfront de la televisió que les generacions anteriors. El nou mitjà que ocupa el percentatge més gran del seu temps d’oci és l’ordinador amb connexió a Internet. Així, el 75% dels usuaris compresos en aquesta franja d’edat accedeixen a la Xarxa per a comunicar-se, divertir-se i establir-hi relacions socials.

Segons indica Gonzalo Salsas, Director General de NTT Europe Online, "degut a la proliferació de la banda ampla i a la disponibilitat de nous serveis i continguts com WebTV, videojocs en xarxa, música i mitjans en línia o xarxes socials, s’està produint una important transformació en l’atenció dels usuaris, que dediquen cada cop més temps a Internet". "Les cadenes de TV i els mitjans tradicionals no han de veure Internet com una amenaça, sinó com una oportunitat per oferir continguts a través d’un nou canal i arribar a nous espectadors. Tot i això, i per tal que sigui possible i també per a què sigui rendible per als mitjans que ofereixin els seus continguts audiovisuals a través d’aquest canal, cal que es replantegin el tipus de publicitat que s’ofereix a Internet i que busquin formats publicitaris realment trencadors".

Les dades de l’Associació Europea de Publicitat Interactiva (EIAA) confirmen aquesta tendència. A Espanya, el temps que els joves de 16 a 24 anys passen connectats a la Xarxa ha augmentat en el darrer any, situant-se per damunt d’activitats com veure la televisió o escoltar la ràdio. En concret, els nostres joves destinen un 22 per cent més del seu temps lliure a navegar per Internet que a veure la televisió.

"És un fet que Internet està canviant els hàbits de consum, especialment entre els joves", continua el responsable de la companyia. "La Xarxa seguirà ocupant un espai central en la forma de vida dels espanyols, però per a això els llocs web hauran d’optimitzar el rendiment de les seves infraestructures de connectivitat i allotjament, amb la finalitat de suportar l’espectacular increment d’usuaris i serveis multimèdia".

En aquest sentit, els proveïdors de serveis de hosting gestionat permeten a qualsevol empresa despreocupar-se dels requeriments tecnològics i centrar-se en oferir serveis innovadors per a captar les audiències i generar nous ingressos a través de la publicitat.

Com sentencia Salsas, "qualsevol projecte multimèdia -vídeo, música, text, imatges, etc.- ha de funcionar sobre una infraestructura tècnica de qualitat que permeti al proveïdor satisfer les demandes dels seus visitants. Amb una inversió mínima, els serveis gestionats garanteixen solucions d’allotjament web sempre disponibles, escalables i segures per tal que l’internauta no surti decebut de l’experiència".

Guillem Alsina