La seguretat i el desconeixement dels avantatges que aporten, principals obstacles per a la penetraci

Compartir

Malgrat que aquells qui han adoptat les xarxes socials o els blocs molt aviat, canten les seves virtuts, moltes empreses encara no saben veure els avantatges que aporten aquestes eines i veuen en elles un possible problema de seguretat, segons conclou un estudi dut a terme per Avanade.


Redacció imatica.org/Agències – Segons un estudi realitzat per Coleman Parkes Research per a Avanade, la seguretat i el desconeixement dels avantatges són les principals reticències a les que s’enfronten aquestes eines socials per a la seva implantació dins les empreses. Tot i això els ‘early adopters’ assenyalen beneficis com l’augment de les vendes i la millora de les relacions amb els clients.

La majoria de les empreses no disposen de plans formals per gestionar l’adopció d’eines de comunicació socials (Social Media) com la missatgeria instantània, els blocs, els wikis o les xarxes socials (Facebook o Linkedin), malgrat que ja existeixen evidències que aquesta mena de tecnologies aporten una millora en les relacions amb clients i un augment de les vendes.

La seguretat a més del desconeixement dels avantatges d’aquestes eines socials s’erigeixen com les principals barreres per a la implantació i ús en les empreses, segons es desprèn de l’estudi independent encarregat per Avanade, consultora global de TI, i realitzat per Coleman Parkes Research.

Més de la meitat dels 541 enquestats van respondre que els alts executius i el personal encarregat de la gestió tecnològica es resisteixen a l’adopció per por a minvar la productivitat dels treballadors. I el 60 per cent va manifestar que la direcció no entén el potencial que els mitjans de comunicació ofereixen als treballadors i clients.

Les tecnologies de Social Media estan arribant a un punt d’inflexió –no es quedaran fora de l’àmbit dels departaments tecnològics. Les empreses que no s’adaptin a aquests canvis o es moguin amb prou rapidesa perdran clients”, afirma Mike Pazak, Vicepresident d’Enterprise Business Solutions d’Avanade. “Estem treballant amb organitzacions per proporcionar solucions que aprofitin les formes que les aplicacions socials poden influir en les relacions amb els clients, obrint un nou nivell de col·laboració, confiança i fidelització internes i externes”.

Els més de 500 alts executius mundials que van contestar l’enquesta també van apuntar que:

1.- Les tecnologies de Social Media tenen el potencial de transformar la manera que les empreses construeixen i gestionen les relacions amb els seus clients.
2.- La seguretat, el desconeixement i indiferència i la incertesa -més que les despeses- estan evitant que les companyies adoptin de manera formal les tecnologies de Social Media.
3.- Les tecnologies de Social Media estan envaint el lloc de treball furtivament. Les empreses ho saben, però la majoria no tenen un pla formal per gestionar-les.

Les dades clau de l’informe CRM i Social Media: la creació de relacions més profundes amb els clients són els següents:

· Més del 75 per cent de les empreses a tot el món admet que les xarxes socials entraran en el negoci de manera oculta si no es gestionen de manera proactiva.
· 9 de cada 10 empreses entenen que la propera generació de treballadors utilitzaran les xarxes socials en el lloc de treball.
· Aproximadament el 60 per cent dels enquestats afirmen que la integració de tecnologies Social Media no es troba a la seva agenda.
· Només un 18 per cent té algun tipus d’estratègia en marxa per integrar aquestes tecnologies dins de l’empresa per als treballadors.
· Més del 60 per cent també està d’acord que la xarxa social és el proper pas important en les activitats de col·laboració i tecnologia per a una empresa.
· Els principals obstacles per a l’adopció de tecnologies de comunicació social són la preocupació per la seguretat (76 per cent); la indiferència dels alts directius (57 per cent) i el temor a usar tecnologies no provades (58 per cent).
· La meitat de les empreses temen un impacte negatiu sobre la productivitat.
· 3 de cada 5 empreses estan d’acord que els alts directius no entenen el potencial que les xarxes socials ofereixen als treballadors i als clients.

Primers beneficis

Tot i això l’estudi també recull els principals beneficis aconseguits per les companyies que tenen aquestes eines de comunicació social implementades.

Així aquells que ja han adoptat tecnologies Social Media van respondre:

· Dos terços de les empreses veuen més satisfacció dels clients a partir de l’adopció d’aquestes eines i un 64 per cent una millor reputació al mercat.
· 2 de cada 5 empreses poden associar directament un increment en vendes després de l’ús de noves formes dels mitjans.

Els clients de diferents sectors estan explorant com incrementar en avantatge competitiu i en un millor servei per a la nova generació de treballadors i de clients mitjançant l’ús de tecnologies socials. Les tecnologies Social Media tenen el potencial de transformar la manera en què les companyies construeixen i gestionen les relacions amb els seus clients, i millorar el retorn del feedback dels clients. Les companyies que entenguin l’impacte d’aquestes tendències poden millorar la seva competitivitat en el mercat. Els que no s’arrisquin corren el risc de perdre clients i posicionament al mercat”, indica el Vicepresident d’Enterprise Business Solutions d’Avanade.

Sobre l’estudi

Per a l’enquesta CRM i Social Media: la creació de relacions més profundes amb els clients, Coleman Parkes Research, va entrevistar 541 alts executius, cobrint les àrees d’alta gestió, les línies de gestió empresarial, els administradors de TI i executius de vendes i màrqueting d’Amèrica del Nord, Europa i Àsia-Pacífic. Més informació sobre aquest estudi i l’experiència CRM d’Avanade: www.avanadeadvisor.com/CRMsocialmedia

Guillem Alsina