La situació de WhatsApp genera incertesa

Compartir

Mentre que un lloc web informa que s’han donat casos d’usuaris “indultats” als quals dies després de caducar-los el servei, aquest es va tornar a activar sense que hagin pagat la corresponent quota, en altres casos es cita incorrectament la pàgina de descàrrega de l’app per a Android.

Les clàusules de la discòrdia, que alguns han atribuït a la novetat quan fa mesos que són les mateixes

Les clàusules de la discòrdia, que alguns han atribuït a la novetat quan fa mesos que són les mateixes

En el dia d’avui, diversos mitjans de comunicació han indicat que WhatsApp ha donat marxa enrere i torna a deixar el seu client totalment gratuït. Pel que sembla, aquesta informació es basa en testimonis d’usuaris als quals se’ls ha reactivat el servei després que aquest caduqués i no fessin efectiu el pagament de la quota anual (uns 99 centaus de dòlar, 89 cèntims d’euro).

D’aquests testimonis en dóna fe, per exemple, el lloc web Android Ayuda (en castellà), el qual suggereix a tots els usuaris als qui els caduqui el client que, simplement, esperin la seva reactivació i renovació automàtica.

Altres citen el mateix lloc web de WhatsApp, concretament la pàgina de descàrrega per a Android, en la qual s’hi afirma que el servei serà gratuït durant un any, i que si aquest ja ha estat pagat, no es demanarà la renovació de quota. Si bé es cita aquest text com a novetat, podem veure que no ha canviat amb el temps: si ens fixem, la versió actual és la 2.9.3451 . Si, mitjançant el servei Internet Archive ens n’anem a la mateixa pàgina en data tan distant com el 4 de gener de 2012, veiem que amb la versió 2.7.1450 el text és exactament el mateix, només varia la quantitat (1,99 dòlars en comptes dels 0,99).

Què vol dir això? Doncs, simplement, reafirma l’estratègia que ja hem explicat en un article anterior publicat aquest mateix matí: qui s’instal·li per primera vegada el programa té un any de gràcia, però al següent haurà de començar a pagar si el vol seguir usant. Si fins ara ningú havia pagat és perquè WhatsApp havia estès el període de gràcia pel seu compte.

Fins al moment de la publicació d’aquest article, no tenim cap constància que WhatsApp hagi fet pública notificació oficial alguna sobre el tema.

 

Copyleft 2013 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: