La Unió Europea llança investigació antimonopoli sobre Google

Compartir

GoogleBé, era quelcom gairebé inevitable. Amb Google tenint un quasi-monopoli en les cerques, no sorprèn veure les autoritats posar l’empresa sota el microscopi, i això és exactament el que la Comissió Europea està fent. La Comissió Europea ha encetat una investigació dels fets sobre Google. Malgrat tot, veient on s’ha originat, alguns tindran una sensació de dejà-vu i diran "ah!". Actualització: més males notícies per a Google.

Thom Holwerda via OSNews.com – La investigació encetada per la Comissió Europea és preliminar, i es troba en l’etapa de determinació de fets. Això significa que Google encara no ha estat acusada de res, i el resultat de la investigació també podria ser que no hi hagi res malament. No obstant, aquesta és la primera vegada que les autoritats antimonopoli europees han encetat una investigació sobre Google d’aquesta manera. "La Comissió no ha obert una investigació formal de moment. Com és habitual quan la Comissió rep queixes, va informar a Google a principis d’aquest mes i va sol·licitar a l’empresa parlar sobre les acusacions", va indicar la Comissió Europea.

Julia Holtz, Assessora Sènior de competència de Google, va anunciar la investigació en el bloc de Polítiques Públiques de Google i, en ell, també detalla d’on ve la denúncia per presumptes pràctiques monopolístiques. Tres empreses hi estan involucrades: ejustice.fr, francesa i de motors de cerca jurídica, Foundem.co.uk, pàgina de comparació de preus del Regne Unit, i Ciao!, Un altre lloc de comparació de preus.

L’interessant aquí que de ben segur esperonarà l’especulació és que les dues darreres esmentades tenen llaços amb Microsoft. Ciao! és propietat de Microsoft, i Foundem és membre de l’ICOMP, que està parcialment finançat per Microsoft. Google està, evidentment, predisposada a parlar de tot això.

Foundem i ejustice.fr clamen que Google les "degrada" en els seus resultats de cerca, el que òbviament perjudica a ambdues empreses. Ciao! originàriament va presentar la seva queixa a les autoritats de competència alemanyes, però aquesta ha estat ara traslladada a Brussel·les. Ciao! es queixa dels termes i condicions d’AdSense.

Google, òbviament, nega qualsevol participació. "Malgrat que cada cas planteja temes una mica diferents, la qüestió que en última instància plantegen és si Google està fent quelcom per asfixiar la competència o danyant els nostres usuaris i socis", escriu Holtz, "Aquest no és el cas. Sempre tractem d’escoltar amb atenció si algú té una preocupació real i treballem de valent per anteposar els interessos dels nostres usuaris i competir a dreta llei en el mercat. Creiem que les nostres pràctiques comercials reflecteixen els compromisos".

Independentment que Google condueixi el seu negoci de forma neta o no, mai està de més realitzar una investigació de tant en tant. Si no es troben problemes – no hi ha dany, però manté a les grans empreses amb els peus a terra. Si es troben problemes, bé, llavors és quelcom bo.

Article original per Thom Holwerda publicat a OSNews.com
Traduït i adaptat amb el coneixement i consentiment de la font original

Guillem Alsina