Larry Page explica el moment que viu Google

Compartir

El CEO de la companyia ha publicat una carta oberta en la qual repassa el què ha fet i dóna uns apunts sobre el que serà el futur de la seva companyia.

Un any després d’accedir novament al càrrec de CEO de l’empresa que va ajudar a crear juntament amb Sergey Brin, Larry Page passa balanç al què ha estat el seu mandat, el què s’ha fet i els reptes de futur, i ho ha fet per escrit en una mena de carta oberta que sona gairebé a discurs de l’estat de la nació.

Els principals punts als què Page es refereix en el seu escrit són:

  • Més, i més ràpid. Com a CEO, Page ha demanat als seus que es centrin en executar més projectes, més importants i interessants per als consumidors i usuaris, i que es facin més ràpidament.
  • Per complir amb el punt anterior, s’ha fet una gran neteja de projectes, tancant-ne alguns i fusionant altres o reaprofitant algunes de les seves parts.
  • Una experiència única. Una de les comeses de Page com a CEO ha estat la de buscar la integració entre tots els productes i serveis que la companyia proporciona a Internet, oferint amb això una experiència única i integrada a l’usuari.
  • Admet que a Google+ encara li queda camí per recórrer, però ho fa en un sentit més tècnic que de nombre d’usuaris, encara que això últim es podria arribar a entendre implícitament.
  • El cercador ha de créixer personalitzant-se per a cada internauta. L’experiència d’ús ha de ser única per a cadascú de nosaltres, amb resultats personalitzats segons els nostres gustos i interessos.
  • Aquest pot ser, sens dubte, un dels punts més polèmics del discurs de Page, ja que per a la seva execució necessita que els servidors de Google emmagatzemin gran quantitat d’informació sobre nosaltres, cosa que ja s’està fent -admet- mitjançant Google+. Els amants de les teories conspiratives sobre la nostra privacitat tindran en aquest punt prou material per als mesos vinents.
  • Més serveis a les cerques. Si volem obtenir informació sobre el temps en una ciutat, el cercador ens torna la previsió meteorològica. Recentment, Google també va introduir informació sobre vols entre ciutats i la possibilitat de comprar bitllets des dels resultats del cercador, i ara Page confirma que s’està provant el mateix amb hotels, entrant de ple en competència amb Booking, per exemple.
  • Page posa de relleu la importància dels smartphones, indicant que molts usuaris que comencen a ser-ho d’aquests dispositius, difícilment usaran un ordinador de sobretaula.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: