Les botigues d’aplicacions, un món en eclosió

Compartir

Telefonia mòbilA més dels repositoris oficials dels fabricants, altres empreses o iniciatives també busquen el seu forat en el competitiu món de les aplicacions per a smartphones, proporcionant llocs alternatius des dels quals descobrir, descarregar o adquirir i instal·lar programari per als nostres mòbils.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Apple va encetar la revolució amb la seva App Store per a l’iPhone, que han anat seguint tots els grans fabricants, i Google va posar l’últim maó amb la botiga d’aplicacions per a la seva plataforma Android. Però tot i semblar un sector unificat, el de les botigues d’aplicacions per a dispositius mòbils és molt més divers del que es podria pensar en primera instància. I això ho demostren els més de quaranta repositoris en línia de programari per a telèfons mòbils classificats en el lloc web de WIP (Wireless Industry Partnership), una empresa que busca crear connexions dins del mateix sector de la telefonia mòbil.

Per a l’iPhone/iPod Touch d’Apple ens trobem no només amb la botiga oficial de la companyia de la poma, sinó també amb la molt coneguda Cydia Store, molt popular entre els que han "alliberat" el seu telèfon mitjançant el procediment conegut com a jailbreak. No és l’única alternativa a la iTunes Store: AppStoreHQ, iWikiPhone o Premier App Shop (que es presenta com l’única alternativa legal a la botiga oficial d’Apple) són les alternatives. És clar que les dues primeres són només índexs d’aplicacions de qualitat que després es poden descarregar des de l’App Store d’Apple, però -almenys- ja es compten tres botigues d’aplicacions per a iPhone incloent l’oficial.

Per a Android el mercat és encara més divers: AndAppStore (que distribueix les aplicacions aprovades per Google i les no aprovades), Camangi Market o Shop4Apps (el repositori de Motorola, anunciat recentment per al mercat xinès).

I, si ens n’anem a altres plataformes, la diversitat també existeix, més encara en totes elles si comptem els repositoris que serveixen aplicacions a múltiples plataformes.

Les botigues en línia d’aplicacions (les App Store’s) no han, doncs, simplificat i unificat el mercat, sinó que més aviat han donat pas a una nova forma de comercialització, en la qual les botigues oficials són les que tenen més rellevància però a les quals podem trobar alternatives (en algun cas, de dubtosa legalitat), però en qualsevol cas sempre al marge de l’empresa que ha creat i manté la plataforma.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)