Les claus per a dissenyar una bona campanya de màrqueting online a través de xarxes socials

Compartir

CibersocietatActionsData, empresa especialitzada en màrqueting, proporciona algunes claus per a dissenyar una campanya de màrqueting en xarxes socials.

Agències – Poques vegades se’ls ha donat l’oportunitat a les empreses de tenir un acostament als consumidors tan directe com amb les xarxes socials. Per aquest motiu, pràcticament totes les empreses destinen part del seu pressupost de màrqueting al màrqueting online i, al seu torn, destinen una part d’aquest a les xarxes socials.

El primer pas és identificar el nostre públic objectiu dins del gran mapa d’Internet. “No totes les xarxes socials són iguals ni estan destinades al mateix. Potser Twitter, Tuenti o Facebook estiguin de moda, però potser el nostre públic objectiu no es trobi en els seus usuaris”, comenta Miguel Ángel Gago, director de Màrqueting d’Actions Data. “Com en tota campanya el primer pas estratègic és identificar el nostre públic i on es troba per tal de no malgastar pressupost”.

Així, el “Community Manager” serà la persona destinada a gestionar les relacions de les empreses en les xarxes socials que seleccionem. Tot i això, aquesta no deixa de ser una nova figura, que moltes vegades no passa de tenir funcions que se li atribueixen o bé al director de comunicació o a l’agència en qüestió. A més cada vegada són més els directius i treballadors que tenen perfils personals en les xarxes socials.

Això ens fa plantejar-nos una sèrie de preguntes abans de començar amb la nostra estratègia de màrqueting online: fins a on els perfils corporatius han de contenir informació personal? Hem de restringir tota informació personal deixant un perfil corporatiu impersonal? Hem de controlar la informació que es publica en els perfils personals relacionats amb la nostra empresa? Encara és aviat per tenir una resposta clara sobre aquest recent fenomen, però Actions Data, empresa espanyola especialitzada en serveis avançats de gestió de clients, proposa algunes directrius:

  • Comparteix amb els teus treballadors la política a seguir en xarxes socials des del primer moment per tal d’evitar malentesos. Principalment en dos punts: ús del perfil corporatiu i ús dels perfils personals. És beneficiós que els teus treballadors tinguin un contacte personalitzat amb els blocaires mitjançant els seus perfils, però pot resultar difícil controlar que no escriguin informació no favorable a l’empresa o els seus partners.

  • Estigues orgullós de la teva empresa, però no converteixis el teu perfil en un perfil corporatiu. La gent es subscriu al teu blog o perfil personal amb la intenció d’informar-se sobre els teus coneixements, opinions… És normal publicar informació sobre fites de la teva empresa, però convertir-los en un “RSS” corporatiu pot produir rebuig.

  • Tria bé al Community Manager, o les persones que vagin a exercir aquest paper. Moltes empreses a causa del temps que requereixen les xarxes socials, opten per posar al càrrec d’aquestes a un becari o a algú sense prou preparació. Tot i això, un community manager ha de conèixer a la perfecció la política de comunicació, ja que un comentari inapropiat pot ser el principi d’una crisi d’imatge.

  • El blog corporatiu, però personalitzat. Un blog corporatiu cal plantejar-se’l igual que una publicació interna: partint d’un manual d’estil. Tot i això, cal recordar que moltes de les relacions en les xarxes es consoliden a través d’una persona, pel que sol resultar beneficiós identificar uns quants perfils de les persones que escriuen “darrere” del perfil corporatiu.

Sobre ActionsDATA

Pertanyent al GRUP ACTIONS, ActionsDATA és una empresa de serveis de màrqueting especialitzada en l’obtenció, explotació i anàlisi de les dades extretes d’accions de Màrqueting.

La seva missió consisteix a identificar i classificar els clients clau d’una empresa amb l’objectiu de personalitzar els productes, serveis i missatges dirigits a ells. D’aquesta manera, la companyia aconsegueix millorar els nivells de fidelització dels mateixos i rendibilitzar al màxim les accions de màrqueting.

Creada en el 2001 per un grup de professionals amb àmplia experiència en màrqueting relacional i solucions CRM, ActionsDATA es complementa amb Data BR la divisió del grup dedicada a convertir les dades en informació de valor per al client.

Guillem Alsina