Les famoses càmeres esportives GoPro, disposades a sortir a borsa

Compartir

Les càmeres dels esportistes, GPRO (aquest serà el seu nom al Nasdaq) cotitzaran prroperament a l’índex Nasdaq on espera aconseguir 100 milions de dòlars per impulsar la seva àrea d’R+D i el seu negoci global. Encara no hi ha una data, però l’empresa ja ha presentat la documentació necessària al regulador per llançar una OPV.

Les càmeres GoPro porten una dècada al mercat i avui són una de les marques d’aquest tipus de dispositiu de més creixement al món. La fortuna de Nick Woodman, el seu creador, s’estima avui en 1.300 milions de dòlars, i el valor de la companyia en més de 2.250 milions, després que la companyia xinesa Foxconn comprés un 8,8% de l’empresa.

Aquesta OPV no serà la típica sortida d’una empresa d’Internet amb moltes expectatives futures però nuls beneficis. La solvència de GoPro està avalada per les seves vendes.

Gràcies a la documentació aportada a les autoritats borsàries s’ha pogut conèixer la situació econòmica de l’empresa californiana i en els seus cinc anys d’activitat ha venut 8,5 milions d’unitats en més de 100 països, encara que gairebé la meitat d’elles les va col·locar en el darrer any. Els seus ingressos l’any passat van ser de 985.700.000 de dòlars i els seus beneficis de 60,6 milions, amb un creixement del 87% respecte al 2012, encara que en el primer trimestre de l’any les vendes han baixat respecte al mateix període del 2013.

A la documentació lliurada, la companyia exposa els riscos als quals s’exposa l’accionista i els punts febles de l’empresa. En aquest sentit reconeix que la principal competència li ve de smartphones i tauletes tàctils, tot i que també assenyala que empreses com Apple o Samsung podrien dissenyar càmeres com la seva.

N.Woodman, després de fracassar en llançar una empresa de màrqueting en línia, va decidir fer el que més li agradava que era surfejar, i fent surf va ser quan va observar la dificultat que tenien els seus col·legues per fotografiar els seus moviments a l’aigua.

Des del primer prototip, fabricat amb peces d’una màquina de cosir, no va ser fins al 2004 quan va poder col·locar la primera remesa de GoPro en un esdeveniment esportiu celebrat a San Diego. A l’any següent en el món del surf ja es parlava d’ell i va poder facturar 350.000 dòlars.

El 2006 va dur a terme la primera reconversió tecnològica de l’empresa: va començar venent càmeres digitals per incorporar el vídeo un any després. La companyia, d’aleshores ençà, no ha deixat d’innovar en totes les direccions possibles: alta tecnologia, model de negoci i també màrqueting, on han adoptat una estratègia semblant a Red Bull, patrocinant esportistes i esdeveniments d’alta competició.

Després de la seva sortida a borsa, el proper moviment de la marca serà envair l’espai dels smartphones. La declaració d’intencions de Nick Woodman és clara: “La meva visió és ajudar els consumidors a construir un ecosistema en el que capturar, compartir, veure i crear contingut en qualsevol dispositiu, en qualsevol moment i en qualsevol lloc de manera senzilla i rendible“.

Jordi Oliva és trader independent i analista tècnic de borsa a Empordà Patrimonis, amb més de 20 anys d’experiència treballant als mercats financers. A El Mur Tecnològic s’especialitza en comentar l’apartat financer de les empreses tecnològiques.

 

Copyleft 2014 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)
Etiquetes: