Les principals operadores s’uneixen per tal de crear App Store global i competir amb els fabricants

Compartir

Mobile World Congress 2010Les operadores de telefonia mòbil més importants del món s’han unit per tal de llançar una botiga en línia d’aplicacions transversal (no lligada a una plataforma en concret) que els doni protagonisme enfront dels fabricants. No hi ha data de sortida per a aquesta iniciativa, que ha estat recolzada per la GSM Association.

Especial Mobile World Congress 2010

Redacció – Vint-i-quatre de les principals operadores de telefonia mòbil del món han donat a conèixer un projecte conjunt per a llançar una botiga d’aplicacions (App Store) universal i independent de plataforma, fet que es perfila com un rival dur per a les botigues creades pels fabricants i lligades a una plataforma concreta.

Perquè el principal atractiu d’aquesta nova botiga serà que, precisament, poc importarà la plataforma que empri el dispositiu de l’usuari, ja que la transversalitat de la botiga de les operadores (i l’interès d’aquestes per assortir a tots els usuaris) permetrà que es trobin aplicacions per a Android, Symbian, Windows Phone i qualsevol dels sistemes que trobem en els telèfons que comercialitzen aquestes empreses.

Per als desenvolupadors, publicar en una botiga universal, accessible des de qualsevol de les principals operadores de tot el món, i per a una gran varietat de dispositius, serà molt atractiu, doncs ara han de publicar en unes quantes botigues d’aplicacions amb protocols diferents i lligades a un fabricant o una plataforma concrets.

La iniciativa ha estat recolzada oficialment per la GSMA, que l’ha presentat durant el Mobile World Congress de Barcelona, i rep el nom de Wholesale Applications Community (una cosa com ara “Comunitat del Supermercat d’Aplicacions”). Sembla que el que es busca és la “solució definitiva” a la diversitat present en l’ecosistema de botigues d’aplicacions que, d’ençà de l’èxit de l’App Store de Google i la seva clonació per part d’altres fabricants com Microsoft (Windows Marketplace) o Google (amb Android) fins al recent naixement de les botigues alternatives, ha evolucionat ràpidament i s’ha proposat com un estàndard per a facilitar el descobriment de noves aplicacions per als usuaris i per a què els fabricants obtinguin un benefici extra.

Entre les operadores signants, veritables “monstres” de la comunicació global com AT&T, T-Mobile, NTT DoCoMo, Orange, Telefónica, Vodafone i China Mobile entre d’altres. Conjuntament, aquestes operadores gestionen les comunicacions mòbils d’uns tres bilions de clients.

Els suports a aquesta naixent comunitat no només han vingut de les mateixes operadores, sinó també d’alguns fabricants com LG, Sony Ericsson i Samsung. Simptomàtic és que els dos primers no tinguin botiga en línia d’aplicacions pròpia, mentre que la de Samsung sigui encara poc coneguda.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

YCOM
Últimes entrades de YCOM (Veure'ls tots)