L’estratègia multipantalla de Microsoft amb Office

Compartir

La companyia de Redmond afegeix la botiga de Chrome a la versió per a iPad presentada recentment.

Microsoft no té objeccions a l’hora de posar a disposició dels usuaris el seu paquet ofimàtic Office, encara que sigui a través de plataformes de la competència directa.

Si tradicionalment la companyia fundada per Bill Gates ja havia ofert una versió per a la plataforma Apple Mac, fa poc es va presentar la versió d’Office per a iPad i es va anunciar la gratuïtat de les apps per a iPhone i Android i, ara, la disponibilitat com a app per al navegador Chrome de Google.

No deixa de sorprendre aquest moviment de Microsoft donada l’aferrissada rivalitat entre ambdues empreses i malgrat el gir que el nou CEO vol donar a la companyia de Redmond cap al paradigma del cloud.

No és que Office no funcionés al navegador Chrome, ja que la versió en línia disponible a Office.com funciona en tots els navegadors del mercat, només és que ara la multinacional de Redmond l’ha posat en forma d’app disponible a la botiga web de Chrome.

Deixant de banda l’èxit de Chrome com a navegador web en sistemes de sobretaula (segons les darreres dades de Net Applications, gairebé un de cada cinc usuaris l’utilitza), el sistema operatiu Chrome OS també està obtenint reconeixement i ús per part de la indústria i, a dia d’avui, tots els grans fabricants disposen de la seva oferta de Chromebook.

La possibilitat que, en un futur a mitjà termini, els Chromebooks hagin robat una part significativa del mercat dels PC (màquines fins ara amb Windows) i que puguin emprar Google Drive/Docs com a suite ofimàtica, ha de preocupar als quarters generals de Microsoft a Redmond i, d’aquí, la voluntat de conquerir també els usuaris de Chrome amb un producte que, de la mateixa manera que el seu homòleg, és gratuït.

Queda per veure si Microsoft encara pot pujar al carro d’una generació que, tecnològicament, ha vingut essent marcada per noms que li són totalment aliens, com Google, Apple o Facebook, i que es comença a acostumar massa a Android i Drive.

 

Copyleft 2014 El Mur Tecnològic
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà El Mur Tecnològic

L’estratègia multipantalla de Microsoft amb Office
Valoreu aquesta publicació

Guillem Alsina
Periodista freelance especialitzat en noves tecnologies, redactor d'YCOM.cat
Etiquetes: