Second Life evoluciona cap als jocs online

Compartir

Linden Realms és el primer joc amb argument creat per Linden Lab en el seu entorn de realitat virtual Second Life. El fracàs d’aquest, que va ser vist per molts com el futur de la interacció amb Internet fa uns anys, podria provocar una conversió total a joc de l’entorn.

L'entrada a Linden Realms, el nou joc de Second Life

L'entrada a Linden Realms, el nou joc de Second Life

Fa uns pocs anys era la “nena mimada” d’Internet; molts analistes predeien un gran èxit per a Second Life (SL) i l’adopció del tipus d’interfície de realitat virtual d’escriptori per a la Web o per a tota Internet en general. Tot i això, els escèptics ho tenien clar: pocs usuaris connectats simultàniament en una trama d’“illes” (tal i com es bategen en l’entorn d’SL les unitats mínimes de llocs que conformen l’entramat de terra virtual) massa àmplia, i una manca d’“argument” (sense adonar-se’n que, en realitat, no ha estat mai un joc) que deixava als “jugadors” sense saber què fer.

Un client que ha rebut àmplies crítiques (sobretot en les seves primeres versions) de poc optimitzat, molt pesat i que consumeix gran quantitat de recursos llastant el rendiment global del sistema, ha estat una altra llosa en l’evolució i expansió d’SL. A més, a l’entorn li ha faltat des de sempre un client per a dispositius mòbils com smartphones i tablets.

El canvi de CEO produït fa un any, en el qual Philip Rosedale -fundador de Linden Lab, empresa que es troba al darrere de SL- va cedir el seu seient a Rod Humble, podria canviar les coses. En primer lloc, Linden Labs podria estar treballant en el desenvolupament d’aplicacions mòbils per a les principals plataformes del mercat com Android i iOS, si tenim en compte pistes com aquesta oferta de treball de la web de l’empresa per trobar un desenvolupador en plataformes mòbils.

Un altre pas endavant és el que ha fet fa pocs dies presentant el primer joc virtual, Linden Realms, que parteix de l’empresa*. És la primera vegada que es dota d’algun tipus de guió a Second Life, i aquest porta l’usuari a recollir cristalls en l’entorn, uns cristalls que li donaran dòlars Linden, la moneda virtual de SL.

Així podrien ser les reunions virtuals en el futur. Imatge gentilesa de Linden Lab

Així podrien ser les reunions virtuals en el futur. Imatge gentilesa de Linden Lab

Aquest guió sembla respondre a la necessitat que els internautes explorin Second Life per tractar de que l’entorn els ‘enamori’; “vingui pels nostres jocs i quedi’s pel paisatges”, semblen voler dir des de les oficines de Linden Lab.

Linden Realms podria ser el primer pas per dotar a SL d’una capa de joc interactiu amb argument, una mena de MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game) amb, a més, la possibilitat d’explorar lliurement un entorn que també té moltíssimes altres possibilitats.

Aquest primer intent de reconversió de Second Life sembla tardà i tímid, pel que uns resultats escassos no haurien de decebre a ningú però sí marcar-li a Linden Lab la pauta per millorar la seva nova iniciativa. Encara té marge de maniobra.

Els usuaris han creat, fins ara, jocs de rol i d’altres tipus dins del món virtual, però sempre han estat iniciatives que han partit dels mateixos internautes. El cas referit en l’article és el primer en el qual s’implica directament Linden Lab.

 

Copyleft 2011 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: