L’iPad 3 seria un altre èxit de vendes

Compartir

A les portes d’un nou esdeveniment d’Apple que, segons tot apunta, es farà per presentar probablement una nova generació del tablet iPad, un estudi de la companyia InMobi indica que les vendes d’aquesta nova generació anirien en consonància amb les de les anteriors i , en conseqüència, podríem estar parlant d’un nou rècord per a Apple.

L'anunci de l'acte que realitzarà Apple avui a la tarda, i que podria ser la presentació del successor de l'iPad 2

L'anunci de l'acte que realitzarà Apple avui a la tarda, i que podria ser la presentació del successor de l'iPad 2

Si per a les grans multinacionals fabricants del sector tecnològic sembla que la crisi és una cosa que els passa als altres (almenys en termes de vendes), això és especialment cert en el cas d’Apple, que aquests darrers anys ha convertit cada llançament de nou producte en un rècord batent anteriors marques de vendes en els primers dies i a llarg termini. I tot indica que una propera generació de l’iPad seguirà el mateix camí.

Per avui a la tarda, la companyia de la poma mossegada ha convocat a part de la premsa especialitzada a un acte. Amb el seu habitual secretisme, ningú a Apple ha dit res sobre el què es tractarà, malgrat que la lògica per dates, per ritme habitual al qual es succeeixen les diferents línies de productes, i fins i tot pel grafisme que s’ha usat en la invitació, suggereixen que la presentació que farà la companyia serà el llançament d’un nou iPad.

Tot i que la majoria s’entreté a fer travesses sobre les funcionalitats que podria oferir aquest nou exemplar del reconegut tablet de l’empresa, la companyia InMobi (especialitzada en màrqueting i publicitat en línia per a dispositius mòbils) ha volgut mesurar si aquest nou tablet (en cas que al final es compleixin les previsions) tindrà el mateix èxit que els seus predecessors. I, si més no als Estats Units -i amb un resultat que es pot extrapolar en global a mitjà termini- així serà.

Els resultats de l’estudi no han estat posats directament a disposició dels internautes, malgrat que diversos llocs web es fan ressò d’ells (com MarketWatch o VentureBeat).

En aquests, s’indica que prop d’un terç dels usuaris enquestats tenen la intenció d’adquirir aquest dispositiu, i que més de la meitat d’aquests serien nous clients que no han tingut mai un tablet. És curiós que dos terços de les persones que han declarat estar interessades en l’adquisició d’un iPad3, també optarien per un iPad o iPad 2 en condicions de preu avantatjoses.

Però on realment resideix l’èxit d’Apple és que el 44% dels consumidors que van respondre a l’enquesta no consideren com a possibilitat l’adquisició d’un tablet de tercers, sinó que directament volen comprar-se un iPad. Si l’últim model o no, només és qüestió de preu.

Després de l’iPad, els diferents models del Galaxy Tab de Samsung s’emporten el 27% de les preferències de compra, i el Kindle Fire un 14%, dada que xoca amb les darreres xifres que atorguen a l’ebook-tablet d’Amazon el segon lloc en vendes darrere la família iPad.

 

Copyleft 2012 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina
Etiquetes: