L’iPad arrasa: un milió d’unitats venudes en menys d’un mes

Compartir

MacFins a dotze milions d’aplicacions i un milió i mig de llibres electrònics han estat descarregats de l’App Store en aquest període, polvoritzant els números que havia aconseguit l’iPhone amb anterioritat.

Guillem Alsina (guillem@imatica.org) – Malgrat les crítiques que alguns li havien dedicat per diversos motius (manca de ports USB, de lector de targes, tecnologia de pantalla no adequada per a un lector d’ebooks, poca innovació,…) el darrer dispositiu llançat per Apple està provocant furor entre els usuaris, fins a tal punt que les seves xifres de vendes han batut àmpliament a les aconseguides amb el llançament de l’iPhone.

És clar que, també, el panorama ha canviat força d’ençà que es va presentar el smartphone d’Apple; abans, la companyia de la poma mossegada era per a molts sinònim d’un cert luxe, cert poder adquisitiu per a comprar electrònica, i la imatge que donaven els posseïdors d’un Mac era la d’uns connaisseurs del món de la informàtica que anaven una mica per endavant de la resta dels mortals usuaris d’ordinadors. L’iPhone fou vist popularment com el primer dispositiu que realment arribava a tots i cadascun dels ciutadans, malgrat que això va ser amb el temps. L’iPad ha “plogut sobre mullat” en aquest sentit.

A més, la seva arribada ha coincidit amb un cert repunt en alguns països davant la crisi global, i el vaticini per part d’alguns economistes que enguany comença amb força la recuperació. Això ha conduït a una postura optimista d’aquells que, per la seva situació econòmica, estan en disposició d’adquirir un d’aquests aparells i, en vistes d’una situació pitjor, potser s’haguessin decidit a esperar. L’assequible preu de la versió bàsica també ha jugat un paper important, ja que si bé al principi s’especulava amb un preu que rondés els 1.000 dòlars, finalment es pot adquirir el model més simple per 500.

Però passem a les xifres: un milió d’iPad’s venuts en 28 dies, poc més d’un terç del temps que li va costar a l’iPhone original aconseguir aquesta xifra (74 dies)*, 12 milions d’aplicacions descarregades des de l’App Store, i 1,5 milions de llibres electrònics (ebooks) descarregats. Aquesta darrera xifra és reveladora, ja que l’iPad no té tecnologia de tinta electrònica, la qual cosa fa que la seva pantalla -es miri per on es miri, és quelcom que fins i tot els fans més aguerrits d’Apple hauran de reconèixer- no sigui l’adequada per a la lectura… no més que la de qualsevol altre ordinador portàtil, almenys.

La companyia de Cupertino no ha revelat xifres de descàrregues de música o pel·lícules. Aquest darrer apartat semblava prometedor, perquè les dimensions de l’iPad el converteixen en un dispositiu més que indicat per a veure pel·lícules en mobilitat (per exemple, quan anem de viatge). El fet que Apple no hagi revelat aquestes xifres és sospitós, i se m’acudeix que, potser, el contingut audiovisual no ha tingut tant d’èxit com esperaven els nois de Steve Jobs.

* Les altres versions de l’iPhone (3G i 3G S) van aconseguir el milió d’unitats en amb prou feines tres dies. Steve Jobs es referia, en afirmar això, a un aparell amb nou format, com ho era l’iPhone en el moment de la presentació de la seva primera encarnació.

Copyleft 2009 www.imatica.org
Aquesta obra es troba subjecta a la següent llicència:
La difusió, reproducció i traducció d’aquest text es permet lliurement en qualsevol mitjà o suport amb les úniques obligacions de mantenir la present llicència i incloure un enllaç o referència a la pàgina en què es troba l’original dins del servidor www.imatica.org . En mitjans audiovisuals es requereix la cita al mitjà www.imatica.org

Guillem Alsina